מוזיקה יהודית

שיר מומלץ ליום: "קטונתי" – יונתן רזאל

מדהים איך שיר אחד יכול להביא אותך ברגע לענווה גדולה כל כך. מזכיר לך, ומחזיר אותך, למקום האמתי שלך, שהוא מצד אחד הכי נמוך שיש, כאדם שתלוי לחלוטין בחסדיו של הקב"ה, ומצד שני הכי גבוה שיש, כנזר הבריאה, הבן של הקב"ה

אא

יום ראשון בשבוע. יש כאלה שמתעוררים עם מה שנקרא "שביזות יום א'", יש כאלה שדווקא עם כוחות חדשים אחרי שבת מנוחה. אבל כולנו מתעוררים לשבוע הזה, בשיאו של חודש הרחמים והסליחות, חודש אלול.

כשחיפשתי שיר טוב לפתוח איתו את הבוקר הזה, פתאום נזכרתי בשיר היפהפה הזה. שיר שלא שמעתי הרבה זמן וששמחתי לרענן בו את הפלייליסט שלי. מעבר למוזיקת רקע מופלאה, בשיתוף פסנתר וכלים רבים נוספים, המילים האלה בעיני פועלות קסמים על הנפש...

מדהים איך שיר אחד יכול להביא אותך ברגע לענווה גדולה כל כך. מזכיר לך, ומחזיר אותך, למקום האמתי שלך, שהוא מצד אחד הכי נמוך שיש - כאדם שתלוי לחלוטין בחסדיו של הקב"ה, ומצד שני הכי גבוה שאפשר לבקש - כנזר הבריאה, הבן של הקב"ה בכבודו ובעצמו.

דומה, שרק מלהאזין לשיר הזה וכל הדברים הפשוטים והיומיומיים, אלה שהתרגלנו אליהם מזמן, פתאום הופכים ליקרים לאין שיעור: פתאום התחושה של קטונתי. קטונתי מכל החסדים שהקב"ה עושה איתי רגע-רגע, שעה-שעה. פתאום אתה נזכר בכל החסדים הקטנים והכמעט ברורים מאליו שכל הזמן קורים איתך... ומצד אחד אתה פשוט חסר מילים, כי אי אפשר להתחיל להודות על כל כך הרבה שיש לנו, ומצד שני אתה מרגיש כפוי טובה, שבמציאות הטבעית שלך, ושל כל אחד בעצם – אנחנו שוכחים. שוכחים כמה טוב ההוא שם למעלה עושה איתנו. במתנת חינם, אפילו כשלא מגיע לנו, אפילו כשאנחנו לא ראויים. באהבה וברחמים שגדולים יותר מכל דין.

יהי רצון שנזכור תמיד את כל החסדים שהוא עושה איתנו, וגם בזמנים הכי קשים, נזכור תמיד שלא משנה מה – הרחמים והאהבה של הקב"ה כלפינו, תמיד גדולים מכל דין. כי הוא אבא שלנו, ואבא כמו אבא, לא משנה מה, תמיד ממשיך לאהוב את הילדים שלו ולהאמין בהם.

 

"קטונתי" – מילים ולחן: יונתן רזאל.

מילות השיר:

קטנתי מכל החסדים

ומכל האמת

אשר עשית את עבדך

 

כי במקלי עברתי את הירדן

עתה הייתי לשני מחנות

 

הצילני נא

הצילני נא

 

כי חסדך גדול עלי

והצלת נפשי משאול תחתי'ה

 

רוצים גם אתם להמליץ על שיר שאתם אוהבים, שיפורסם אצלנו? שלחו מייל לכתובת efrat@hidabroot.org בצירוף הסיבה שאתם כל כך אוהבים את השיר, ואולי נפרסם גם אותו!

 

תגיות:מוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה