חדשות בארץ

חורף גשום - בעקבות צוק איתן

כיצד ייתכן שהמלחמה בעזה תשפיע על מצב הגשמים בחורף הקרוב? לפי החזאי אורי בץ, ההסבר פשוט

אא

לפי החזאי אורי בץ, כדאי לכם להצטייד היטב לקראת החורף הקרוב. בץ את החורף הסוער שממתין לנו, לדבריו, דווקא למבצע צוק איתן. הוא מצרף הוכחות לתחזית המעניינת של. מה הקשר בין מלחמה וגשמים?

תושבי זרעית מתריעים: מנהרות תחת הבתים

מזעזע: צילם פתקים בכותל והעלה לרשת

לפי השיטה של בץ, העובדות מוכיחות שיש קשר ישיר בין מלחמות בארצנו לבין חורפים גשומים, שכמעט באופן קבוע, הגיעו בסמיכות. "מלחמת ששת הימים הייתה בקיץ '67 וחורף '68 היה גשום", אומר בץ. "מלחמת יום כיפור פרצה באוקטובר '73 וחורף '74 היה גשום. מלחמת לבנון הראשונה פרצה בקיץ '82 וחורף '83 היה גשום. רק אחרי מלחמת לבנון השנייה, ממוצע הגשמים בחורף שבא אחריה היה מעט נמוך מהממוצע. אם אנחנו מסתכלים על המודלים של החורף הקרוב, שבא כידוע אחרי המלחמה בעזה, המודלים מצביעים שוב על חורף גשום מהממוצע".

לדברי בץ, בזמן מלחמות נזרעת באטמוספירה כמות עשירה של חומרים כימיים שנפלטים מפגזים ומטיסות. בשל כך ייתכן פער גדול בין כמות הגשמים באזור הרצועה, לבין יתר חלקי הארץ. האם אכן נראה חורף סוער? במידה וכן, התיאוריה של בץ תתחזק.

נראה שלא רק התחזית של החזאי בץ, גורמת לנו להמתין לחורף סוער, מעבר לתפילות שאנו מקפידים עליהן. השנה מתרחשת תופעת "אל ניניו" - תופעה אקלימית שמתרחשת אחת לכמה שנים. "לתופעה זו יש השפעה על האקלים באזורים נרחבים בעולם, בחלקם אף מרוחקים מאוד מדרום אמריקה. בזמן "אל ניניו" מערכות מזג האוויר בכל העולם משתנות. איפה שקר נהיה חם, איפה שאין גשם, יש גשם וכו'". בץ מסביר שאם עוקבים אחרי השנים בהם התרחשה התופעה האקלימית הזו, אפשר לראות בוודאות שהגשמים של אותן שנים היו מעל לממוצע.

תגיות:גשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה