חדשות בארץ

הכירו את השטר החדש שלכם: 50 שקלים ירוקים

מדי 15 שנה מתחדש מחזור השטרות בישראל, למען הבטיחות. השטר של 50 השקלים הושק היום, וצבעו ירוק. בהמשך יתווספו השטרות האחרים. שימו לב לא להתבלבל עם השטר של ה- 20 שנושא כרגע את אותו צבע

אא

כחלק מתהליך החלפת שטרות הכסף הקיימים, הושק הבוקר (רביעי) שטר חדש של 50 שקלים. את השטר הראשון קיבל הנשיא, רובי ריבלין, מנגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג. צבעו של השטר ירוק, נושא את דמותו של שאול טשרניחובסקי, על רקע עצי הדר. על גבי השטר מופיעה השורה "כי עוד אאמין גם באדם, גם ברוחו, רוח עז", מתוך שירו של טשרניחובסקי, "אני מאמין".

קראו עוד: 

בית משפט העליון קבע: מקווה טהרה לכפר ורדים

ייעול בדואר ישראל או פגיעה קשה בפריפריה?

מהיום כדאי לשים לב לפני שמוציאים שטר מהארנק כלאחר יד, שכן השטר הנוכחי של 20 השקלים, אף הוא בצבע ירוק. השטר החדש של ה-50 ייכנס בהדרגה למחזור.

השטר החדש (צילום: בנק ישראל) השטר החדש (צילום: בנק ישראל)

השטר הבא שייצא בהמשך השנה, הוא של 200 שקלים, ועליו תתנוסס תמונתו של נתן אלתרמן על רקע עלי שלכת. צבע השטר יהיה כחול, צבע שלא היה קיים עד כה בשטרות בישראל.

בהמשך יצטרפו השטר של 20 השקלים, עליו תתנוסס דמותה של רחל המשוררת, ואילו דמותה של לאה גולדברג תופיע על השטר של 100 השקלים.

בכך תסתיים תקופת השטרות שנשאו את דמויותיהם של זלמן שזר, משה שרת, יצחק בן צבי וש"י עגנון, שיצאה לאור בשנת 1985 ועוצבה שנית בשנת 1999. אחת ל-15 שנים מוחלפת סדרת השטרות על ידי בנק ישראל, בסדרה מתקדמת יותר ובעלת סטנדרטים גבוהים של ביטחון.

"כדי שהשטר הזה ישמור על ערכו, אנחנו צריכים לשמור גם על הביטחון וגם על הכלכלה, על שני הנדבכים", אמר בנימין נתניהו לד"ר פלוג, בפגישה שקיימו לקראת ההשקה. "אני מאוד מעריך את הרצינות והמקצועיות שלך ושל אנשי בנק ישראל במטרה לשמור על יציבות כלכלת ישראל. זו אחת משתי המשימות שלנו. אחת - אנחנו נצטרך להעלות את תקציב הביטחון, ומנגד אנחנו חייבם לשמור על הכלכלה והדברים הללו נפגשים בגירעון שאנחנו יכולים לשלוט בו, ושהוא לא ימוטט אותנו. וזאת תהיה המדיניות שלנו וכך אנחנו ננהג, יחד".

"אחת ממשימותיו המרכזיות של הבנק המרכזי היא להנפיק מטבע", אמרה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג באירוע ההשקה. "העובדה שמדי יום מוחלפים מיליוני שטרות בין תושבי ישראל ללא חשש לאמינותם אינה מובנת מאליה. כבנק מרכזי, מוטלת עלינו האחריות להמשיך ולשמר את הביטחון שיש לתושבי ישראל בכך שהשטרות שבידיהם אמינים".

אחד מהדגשים בסדרה החדשה הוא התאמה לשימוש על ידי אוכלוסיית העיוורים ולקויי ראייה: "אני גאה לומר שסדרת השטרות החדשה אכן תוכננה ובוצעה תוך שימת לב מיוחדת גם לאוכלוסייה זאת", אמרה פלוג.

תגיות:ברכה בכסףשטרותסגולות לפרנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה