לאישה

סודות לאישה: איך מפעילים את מכונת הכביסה?

עצות שיסייעו בתפעול מכונת הכביסה כך שהבגדים יקבלו מראה נקי ומושלם

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

מכונת הכביסה הינה חלק טבעי ופשוט מחיינו, בדיוק כמו הקומקום, המחבת או הטלפון. אבל, השימוש במכונת הכביסה דורש קצת יותר מחשבה מן השימוש באביזרים אלו...

אינך מבינה על מה מדובר? קראי את השורות הבאות...

ערמות הכביסה הצטברו (כמעט) עד התקרה? כדאי לעת כי יצרני מכונות הכביסה ממליצים לשמור על מרווח של לפחות שעה בין ביצוע תוכניות הכביסה השונות, במטרה להמעיט את בלאי המכונה. כדאי לדעת זאת, וכדאי עוד יותר לנצל את הידיעה הזו גם באופן מעשי.

המלצה נוספת של יצרני מכונות הכביסה אליה כדאי לעקרות הבית להתוודע הינה לשאוב האבק המצטבר סביב הגומי העוטף את פתח מכונת הכביסה אחת ל- 3 חודשים. מי שבינינו שעשתה זאת עד היום - שתקום!

אוסף עצות שכזה מהווה הזדמנות נפלאה לדבר בשבחן של שקיות כביסה הווי אומר: שקי-רשת ‏המשמשים להפרדת הלבנים משאר הכביסה ומונעים ‏מגרביים להיאבד ולהישאר מיותמות. קיימות שקיות ‏כביסה מרשת בד צפופה ומהודקת, המיועדות ‏להפרדת פריטים עדינים ונמתחים מיתר הכבסים, כדי שלא ייהרסו בעת ‏השטיפה והסחיטה. ‏

ממכונת הכביסה שלך נודף ריח רע? ניתן לפתור זאת על ידי הפעלת תוכנית כיבוס – ללא בגדים, בטמפרטורה נמוכה תוך דילוג על שלב ההשריה, כאשר במקום אבקת כביסה מוסיפים למים חבילת סודה לשתייה.

תוכנית החיסכון של מכונות הכביסה אינה חוסכת מחצית מכמות המים, כפי שאולי סברת עד היום, לאמיתו של דבר, ברוב המכונות, נחסכים רק עשרים אחוזים של מים מן הכמות בה משתמשת המכונה כרגיל, זכרי את העובדה הזו ואת מצבו של משק המים בישראל בפעם הבאה בה תיגשי להפעיל מכונה ריקה למחצה על תוכנית חיסכון - - -

העמסת יתר של כביסה במכונה פוגמת ביעילותו של הכיבוס, ובנוסף לכך מחישה את בלאי המכונה - ועלולה לפגום בצירי הדלת.

מכונת הכביסה נותרה מלאה במים? לפני הזמנת איש מקצוע, חפשי את חוברת ההוראות של המכונה, אתרי שם את מיקום המסנן ואת דרך הניקוי שלו, ופעלי על פי ההוראות. פעמים רבות הבעיה תיפתר.

נזילה היא סימן ראשון לבעיה במכונה, מהרי להזמין איש מקצוע.

קולות חריקה העולים מן המכונה בשעת פעולתה עלולים להצביע על חפץ חד שנתקע בין המכונה לתוף. רוקני את המכונה, ובעזרת פנס התבונני אל תוך התוף ונסי לאתר קצה מסמר/בורג או חפץ חד אחר שהשתחל מן התוף לכיוון דופן המכונה עצמה.

סוג הבד - בדים עדינים זקוקים לתשומת לב מיוחדת

בד לא מזוהה – אם אינך יודעת מהו סוג הבד ממנו נתפר הבגד התייחסי לבדים בלתי עמידים כגון בדי אקריל ורוב בדי הווילונות כאל בדים עדינים.

ויסקוזה – אפשר לכבס בתוכנית עדינה של שלושים מעלות או ביד,

כותנה - רבים מאמינים כי צבעה הטבעי של הכותנה הוא לבן אולם הם טועים. בעצם הוא נוטה לבז’. הבגדים הלבנים עוברים תהליך מיוחד של הלבנה בחומרים כימיים שונים. אפשר לשמור על הלבן ואפילו ניתן להלבין סיבים טבעיים על ידי אקונומיקה וכיבוס בחום גבוה מאוד (90-95 מעלות), אבל יש להיזהר עם הזמן הבד חוזר לצבעו המקורי - הצהבהב.

ליקרה – אפשר לכבס על פי הוראות היצרן אבל בשום פנים לא לייבש במייבש כביסה, ההתכווצות מובטחת.

פישתן – לכבס בטמפרטורה שלא עולה על 40 מעלות, לא כדאי לייבש במייבש כביסה, שכן לאחר ביצוע צעד 'חוסך עבודה' מסוג זה מובטחת לך עבודת גיהוץ מפרכת במיוחד.

צמר - תוכניות הכביסה לצמר מיועדות בעיקר לצמר טהור וחדש. סוגים אחרים של צמר או צמר מעורב עלול להתכווץ במכונה. בדים מצמר יש לסחוט סחיטה קצרה מיד לאחר הכביסה.

בגדי קורדרוי יש לכבס כשהם הפוכים, אחרת עלולים להיווצר בהם קרחות מכוערות ואזורי שפשוף.

קטיפה – ניתן לכבס בתוכנית עדינה של שלושים מעלות וסחיטה קלה

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה