לאישה

סודות לאישה: מדריך קצרצר לתליית כביסה

כללי תליה נכונים שומרים על מראה הבגד. שימוש מושכל במייבש עשוי לחסוך זמן

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

לתליית הכביסה בחוץ, תחת קרני השמש, יתרונות רבים כלכליים - שהלא בדרך זו פעולת הייבוש אינה עולה כסף; בריאותיים - שכן קרני השמש מעניקות לבגד חיטוי נוסף; ונפשיים - שכן חבלי כביסה מסודרים, עליהם תלויים בגדים בשורות ישרות, מעניקים לכל עקרת בית רגע של נחת ואיזושהי הפוגה מן המרוץ היומיומי.

גם הבגדים - כדאי לדעת - יוצאים מורווחים מן התליה, ובמידה ועקרת הבית מודעת לכללי התליה הנכונה - הם שומרים על מראם החדש לאורך זמן.

אופן תליית הכביסה קובע את מראה הבגד לאחר הייבוש. בגדים שנתלו כשהם עקומים או מקומטים יזדקקו לגיהוץ ויראו עלובים ומסכנים. יש לתלות את הבגדים כשהם פרושים וישרים.

יש להקפיד לתלות את הכבסים כשהם הפוכים, וצידם השמאלי פונה לאוויר העולם, ונוגע בחבל הכביסה, כך שאטבי כביסה מלוכלכים או האבק שבאוויר לא יפגמו במראה הבגד.

בימי גשם ניתן לתלות את הכביסה על גבי מתקן בתוך הבית, בחדר שאין משתמשים בו, ולהעמיד בסמוך למתקן - - - מאוורר חשמלי! הרוח שיוצר המאוורר מחישה את ייבוש הכבסים.

עדיף שלא לתפוס שני בגדים בעלי צבע שונה בעזרת אותו אטב, על מנת למנוע מעבר צבע מבגד אחד לחברו.

כל חפץ העובר מן הגיגית אל חבלי הכביסה צריך לעבור ניעור חזק, ניעור זה מיישר את קמטי הבגד וקובע את מידת אווריריותו לאחר התליה.

בגדים צבעוניים אין לתלות בשמש ישירה הגורמת להלבנתם. לעומת זאת בגדים לבנים ייהנו מן השהות בשמש שתעניק לצבעם הלבן רעננות מחודשת.

ניתן לתלות את הבגדים הצבעוניים בשורות התליה הפנימיות, כשהם מוסתרים מן השמש על ידי הבגדים הלבנים.

במידה ומחוסר ברירה יש לתלות כבסים צבעוניים בשמש ישירה - טוב יותר לתלותם כשהם הפוכים, ומיד בתום הייבוש להורידם מן החבל ולהכניסם הביתה.

סדינים ומפות רצוי לקפל לשניים (בדיוק!) ולתלותם כך שעשרים סנטימטרים בלבד מקופלים על גבי החבל. מובן כי אם אין ברשותך די מקום - יהיה עליך לקפל חלק גדול יותר.

חולצות גברים תולים כשצווארונם ושרווליהם משתלשלים מטה. יש להקפיד כי השרוולים לא יגעו ברצפה. במידה והשרוולים אינם נענים לבקשה אלמנטארית זאת יש להרימם ולהדקם כל שרוול אל חבל הכביסה בעזרת אטב.

חולצות עדינות או יקרות תולים על גבי קולב.

מכנסים מעוררים מחלוקת בקרב התולות. ישנן רבות המקפידות לתלותן מפתח הרגל, כשהן מקופלות יפה על פי סימן הגיהוץ, אולם אחרות טוענות בתוקף כי מוטב לתלות מן המותניים לייבוש יפה יותר ומהיר יותר.

גופיות יש לתלות בזהירות, שכן לאחר בד הטריקו מתמתח בנקל ומקבל את צורתו בשעת הייבוש. 

גם בגדי סריג עדינים אינם מחבבים אטבי כביסה, אלו האחרונים מותירים על גבי הבגד סימנים מכוערים, בולטים, ובמקרים רבים גם בלתי הפיכים. כדי למנוע היווצרות בעיה זו ניתן להשחיל גרביוני-ניילון בשרוולי הסריג, להוציא גרב אחת מן השרוול הימני וגרב שניה מן השרוול השמאלי, ולתפוס את הגרביים, ולא את הבגד, בעזרת אטבים.

סריגים כבדים – (סוודרים) יש לפרוס ולא לתלות. כובד המים בבגד ימתח אותם, ועלול לעוות את צורתם.

אין מספיק מקום על חבל הכביסה? נסי לתלות את הכבסים בין שני חבלים מקבילים, כך תוכלי להעמיס על החבל כמות משולשת ואולי אף מרובעת מאשר באופן התליה הסטנדרטי.

קפלי את הכביסה ישר אחרי שאת מורידה אותה. אבל אם חייבים ליצור הרי כביסה- הניחי את הפריטים פרוסים אחד על גבי השני. כך תמנעי קימוט מיותר.

בגדים עדינים וכאלו המעוטרים באפליקציות, חרוזים וכדומה מומלץ וכדאי להפוך  על צידם הפנימי לפני הכיבוס התלייה

מיבש כביסה

תליית כביסה במרפסת, תחת שמש צהרים מפזזת, הופכת אט-אט לנחלתן של בודדות בלבד. היום כבר אי-אפשר לבדוק את שלומם של השכנים על פי חבלי הכביסה שלהם ואת פסק הזמן לנשימת אוויר צלול צריכות עקרות הבית ליצור לעצמן בדרך אחרת - שכן את מקום חבלי הכביסה תופס המייבש בצעד בטוח...

זכרי: ממייבש מלא עד אפס מקום עתידה לצאת כביסה מקומטת. הביאי נקודה זו בחשבון בשעת בחירת גודל המייבש אותו את מתעתדת לרכוש.

ככל שיש יותר אוויר בין הבגדים כך הייבוש מהיר יותר. לפיכך, אם את ממהרת כדאי להכניס פחות בגדים למייבש, ואם אתם ממהרת באופן קבוע - כדאי לשקול רכישת מכונה בעלת תוף גדול יותר מתוף מכונת הכביסה שלך.

אם הינך ממהרת ממש והבגדים שבמכונה מסרבים להתייבש - הפסיקי מפעם לפעם את פעולת המייבש לבדוק את מצב הכביסה ולהוציא את הכבסים שכבר יבשו, כך תמשיכי לייבש רק את הכביסה שעדיין רטובה, ותסייעי להגדלת כמות האוויר בין הבגדים המתייבשים.

שימי לב - אם מכונת הכביסה שלך סוחטת טוב את הבגדים – הם יתייבשו מהר יותר במייבש. לכן, אל תכניסי למייבש כביסה שלא נסחטה כראוי. אם יש לכם בעיה של סחיטה במכונה ואת משתמשת באופן קבוע במכונת הייבוש - כדאי לשקול את תיקון התקלה. על פי נתוני חברת חשמל רובן הגדול של מכונות הכביסה צורכות כמות חשמל קטנה יותר ממכונות הייבוש..

חשוב לבדוק שקיימת במייבש תכנית לייבוש כביסה עדינה. תכנית זו קיימת ברבים ממייבשי הכביסה המוצעים כיום בשוק.

כדאי לייבש בעת ובעונה אחת רק אריגים בעלי מרקם דומה. לא כדאי לייבש יחד מגבות וחולצות טריקו דקות, בגלל משך הזמן השונה הנדרש כדי לייבש כל אחד מהם. גם אם אינך חסה על החשמל הנדרש לצורך המשך 'יבושם' של הבגדים הדקים שיבשו כבר - עלול הייבוש המיותר לגרום לקמטים בבגדים לו ולאלץ אותך להשקיע אנרגיה וזמן כדי לגהצם! 

מומלץ לנקות את מסנן הסיבים (הפילטר) לאחר כל פעולת ייבוש, בהוראה זו תעמודנה, מן הסתם, רק אלו שמנקות פעם בשבועיים את הקומקום מאבנית, אך כדאי לזכור כי מחירו של מייבש גבוה ממחירו של קומקום חדש.

הקפידי לרוקן את כיסי הבדים ממטבעות ומחפצים אחרים, לפני הכנסת הבגדים למייבש, סיכת תפירה אחת הנשאבת לקרבי המייבש עלולה לחורר את מפוח האוויר ולהוציא את המייבש מכלל שימוש.

מומלץ לא להכניס למייבש אריגים מפולימרים ומגומי.

אם המייבש פועל בשיטת פיזור חום בעזרת צינור פליטה, חשוב להציב אותו ליד חלון ולהוציא את הצינור החוצה, על מנת למנוע הצטברות אדים בחדר והיווצרות עובש על הקיר.

שימי לב לסמלי הייבוש שעל תוויות הבגדים, ופעלי בהתאם להוראות.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה