לאישה

סודות לאישה: לקפל כביסה - זאת אומנות

איך להתמודד עם הרי הכביסה שהנחת על הספה?

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

הר הבגדים הממתינים לקיפול הינו התחנה האחרונה במסע הארוך המפריד בין סל הכביסה המלוכלכת למדף הבגדים הנקיים. אלא שבבתים רבים הופכת התחנה הזמנית הזו ל'מחנה מעבר' שכן עקרת הבית אינה יודעת כיצד להתמודד עם הערמה הגבוהה והולכת.

לפניכם מספר עצות שיהפכו את קיפול הכביסה למהיר יותר - ואולי גם לנעים יותר.

כדי להנמיך במהירות את גובהה של ערמת הכביסה המאיימת יש לפתוח את המלאכה בקיפול פריטים "גדולים" כמו מצעים ומפות שולחן. לאחר סיום הטיפול בפריטים אלו - הערימה מתכווצת באורח פלאי.

את הבגדים המקופלים הניחי על שולחן העומד לפניכם. קרש גיהוץ הינו שולחן נפלא לקיפול כביסה, בפרט כיון שהוא מתכוון לגובה המיטה/הספה עליה הנחת את הערמה ומאפשר לך לשבת בזמן ביצוע המלאכה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הניחי את הבגדים המקופלים כשהם ממוינים בהתאם לחדרים, הארונות ואפילו המדפים העתידים לשמש כיעדם הסופי.  את הערימות הקטנות תוכלי ליטול בהמשך ולהעבירן אל הארונות ללא השקעת מחשבה נוספת.

לפני קיפול הבגדים יישרי אותם והפכי אותם לצידם הימני. השתדלי לקפל את כל הבגדים לערמות בנות גודל שווה. ערימה מרושלת גורמת לאי סדר בארון ונוטה להתמוטט לעיתים קרובות.

את סט המצעים ניתן לאכסן בתוך ציפית הכרית. באופן זה לא 'יתפזרו' חלקי הסט, ונפח הערמה יקטן.

סידורם של בגדי ילדים קטנטנים על גבי מדפים גדולים הינו מלאכה סזיפית המסתיימת על פי רוב במפולת. מסיבה זו מומלץ לאכסן בגדי תינוקות במגרות קטנות או בתוך סלסילות פלסטיק פשוטות.

אם את ממש-ממש שונאת לקפל בגדים, וערמות הכבסים הנקיים מתכווצות רק כאשר בני הבית נגשים אליהן על מנת לקחת את פרטי הלבוש להם הם זקוקים...  נסי את העצה הבאה:. קני לכל ילד סלסלה בצבע משלו, ובמקום לקפל את הבגדים פשוט הניחי אותם בתוך הסלסילה. זהו אומנם לא פתרון 'הונגרי' שימצא חן בעיני שוחרות הסדר, אך זהו פתרון חלקי, פרקטי ואסטטי יותר מערימת כביסה ענקית הנחה באורח קבע על הספה בסלון.

אין ברשותך די מתלי חצאיות/מכנסיים? השתמשי בתחליף פשוט וזמין: קולב מתכת דק ושני אטבי כביסה...

הינך תולה את המכנסים כשהם מקופלים באמצע אורכם? השתמשי במתלה עבה, או הדביקי פיסת קרטון/ספוג על חלקו התחתון של הקולב, כך תמנעי את הופעתו של קמט הקיפול חסר החן.

ניתן לחסוך מקום רב בארון הבגדים אם תולים בגדים זה מעל זה ולא זה לצד זה. לשם כך כדאי להשתמש ברצועות בד, (כעשר ס"מ רוחב וכ30 ס"מ אורך) שאליה תופרים לפחות שלוש לולאות בגבהים שונים. בלולאה הראשונה משחילים את הקולב הראשון, התלוי על מוט הארון, ובלולאות הבאות משחילים קולבים נוספים לשימוש שוטף.

פטנט דומה, יעיל במיוחד לארונות חדר הילדים, מדבר על הארכת צוואר הקולבים עליהם תלויים בגדי הילדים: קפלי את החוט לשניים, צרי לולאה גדולה ועגולה בקצה התחתון ואת הקצה השני לפפי סביב מוט התליה, אל הלולאה תוכלי להכניס קולבים עליהם תלויים בגדי ילדים, דבר שיפנה מקום על מוט התליה וגם יסייע לילדים להתלבש בכוחות עצמם.

הכנסת בגדים אל הארון (כמו גם הוצאתם משם...) גורמת להרבה מאד אנשים להתכופף באופן חד ולא בריא, העלול לפגוע בחוליות התחתונות של עמוד השדרה. כדאי להימנע מנזק זה מומלץ להחליף את כיפוף הגב בכיפופן של הברכיים. להכנסת בגדים למדפים תחתונים ניתן, אגב, לכרוע על אחת הברכיים ובכך להעביר את כובד המשקל של הגוף אל אזור הרגליים.

עוד בטרם את מתיישבת למלאכת קיפול הכביסה הניחי לצידך את קופסת כלי התפירה שלך. באופן זה יקטן הפיתוי להניח בגד קרוע או חסר כפתור בצד, וערמת התיקונים לא תתפח.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה