חדשות בארץ

החרדים הציעו לשרת בצבא במקום הסרבנים

43 חיילי יחידת 8200 שלחו מכתב סירוב לשרת את המדינה. בתגובה, חתמו 30 חיילים חרדים מאותה יחידה, כי הם מוכנים להחליף את הסרבנים - בהתנדבות מלאה

אא

ביום חמישי האחרון שלחו 43 חיילי מילואים שמשרתים בהווה, או שירתו בעבר, ביחידה 8200 של חיל המודיעין, מכתב לראש הממשלה, לרמטכ"ל, ולראש אמ"ן, בו הביעו סירוב להמשיך לשרת ולפעול נגד פלסטינים. "אנו מסרבים להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים. איננו מסוגלים מצפונית להמשיך ולשרת את המערכת הזו ולפגוע בזכויותיהם של מיליוני בני אדם. לכן, אלה מביננו שהם חיילי מילואים, מצהירים שיסרבו לקחת חלק בפעולות נגד הפלסטינים".
דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר כי "רק עשרה מתוך 43 החותמים על המכתב שייכים באמת למעגל העשייה. היתר הם חיילים המשרתים במעטפת".

לאחר 70 שנה בקבר, הטלית נותרה שלמה

פלסטיני חמוש בסכין חדר לישראל ונעצר

בתגובה בלתי רשמית, חתמו אתמול (ראשון) כ-30 חיילים חרדים ששירתו בתוכנית "בינה בירוק", ביחידת 8200, על כתב סירוב נגד מכתב הסרבנים, והצהירו כי הם מוכנים להחליף אותם בהתנדבות מלאה. "כחיילים חרדים שהשאירו דעות ושיקולים שונים מאחור והתייצב לשירות משמעותי בצה"ל, אנו לא רואים מקום לאמירות מעין אלו בצה"ל בכלל וביחידה 8200 בפרט. אנו בוגרי היחידה, מבקשים להביא זעזוע ושאט נפש ממכתבם של חברינו ליחידה אשר בחרו לערב שיקולים פוליטיים והצהירו על סרבנותם לשרת שירות מילואים ביחידה", כתבו החרדים.

"ככאלו המכירים את פועלה של היחידה ויכולותיה, מבינים אנו את הצורך הקריטי והאסטרטגי שבפעילות היחידה למען ביטחונה והמשך קיומה של מדינת ישראל. משעה שאנו נקראים לדגל, אנו מתייצבים בעוז ובגאווה כפי שעשינו בעבר ומשאירים בצד שיקולים או דעות ובאים למלא את חובתנו – זכותנו בהגנה על העם והמולדת. כפי שעשינו בעבר, גם בעתיד בכוונתנו להמשיך ולהתייצב בכל עת שיקראו לנו – ואף בהתנדבות מלאה".

"כמשרתי היחידה במספר תפקידים, איננו יכולים להישאר אדישים אל מול האשמות חסרות השחר של חברינו ליחידה על היעדר כללי אתיקה ומוסר בעבודת הקודש של המודיעין ביחידה. במהלך שירותינו נחשפנו למקרים רבים בהם יכולות היחידה ואיסוף המודיעין הביאו להצלת חיי אדם ושמירה על ביטחונה של מדינת ישראל וכלל אזרחיה".

תגיות:גיוס חרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה