חדשות בארץ

יאיר לפיד יוביל אותנו לבחירות?

חוסר ההסכמות על חוק מע"מ 0, עשוי לדרדר אותנו לבחירות. אם יתגברו על כל המכשולים, החוק יגיע למליאה בנובמבר

אא

חוק מע"מ אפס יביא לפיתרון משבר הדיור? מומחים אומרים שלא, מה שהוא כן עלול להביא, זה בחירות פתאומיות. יממה לאחר שהודיע יריב לוין, יו"ר הקואליציה, על הקפאת קידום החוק, הקרב עולה כמה שלבים.

האם רשת תקבל קנס בעקבות "אמא מחליפה"?

רק חצי מיליון יהודים באירופה יתפללו בבית כנסת בחגים

בראיון ל"גלובס" אמר לוין: "לראש הממשלה נתניהו, אין עניין בהקדמת הבחירות, אולם לא נשלל כל תרחיש". הוא מתאר אחד כזה שבסופו של דבר, אחד מהמטפסים על העצים, כבר לא יוכל לרדת ממנו. הוא גם מתח ביקורת על התנהלות לפיד:  "המדיניות שאומרת שהחוק הזה הוא דגל מפלגתי שחייב לעבור בכל מחיר, זו טעות. זו לא ראייה ממלכתית רחבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. אין לו עניין להקדים בחירות (צילום: פלאש 90) ראש הממשלה בנימין נתניהו. אין לו עניין להקדים בחירות (צילום: פלאש 90)

"בחירות בעת הזאת יהיו דבר רע מאוד", אמר לוין. "חוסר יציבות של ממשלות שנופלות וכנסות שמתחלפות זה דבר גרוע מכל הבחינות. ללכת לבחירות כשאין תקציב מדינה, זה הרסני למשק ואין שום סיבה לעשות זאת, אבל זה בתנאי שהשותפות הקואליציוניות יחליטו שהן מפסיקות לאיים את כל האיומים האלה ויבינו שצריך תקציב אחראי שאפשר לעמוד מאחוריו. כל אדם שעיניו בראשו מבין זאת. על מה בסוף לפיד יילך לבחירות? על זה שלא אישרו לו את מה שרצה, כמו שרצה, במהירות שרצה?"

ביש עתיד, מצדם, מבהירים כי שר האוצר לא ייוותר על חוק מע"מ אפס. לדבריהם מדובר בהתחייבות מפורשת של נתניהו שהחוק יעבור: "ברור כי אם תהיה הקפאה - מדובר בהחלטה חמורה עם השלכות ברורות".

ביום שני הבא עתידים חברי ועדת הכספים להיפגש עם גורמי מקצוע באוצר, כדי לקבל תמונה מלאה על העלויות של החוק. אם יתגברו על כל המכשולים, ההצעה תגיע למליאה לאישור בקריאה שניה ושלישית, בחודש נובמבר.

תגיות:בחירותחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה