חדשות בארץ

טרגדיה בדרום: גבר בן 35 נפטר מעקיצת דבורים

על פי ההערכה, המנוח ששהה בשטח חקלאי, הותקף על ידי נחיל דבורים ונעקץ פעמים רבות. הוא פיתח תגובה אלרגית חריפה, וצוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו

אא

טרגדיה בדרום: גבר באמצע שנות ה- 30 לחייו נפטר הבוקר מעקיצת דבורה, לאחר שפיתח תגובה אלרגית חריפה. המקרה אירע סמוך למפעל באזור מושב שדה משה, הסמוך לקרית גת. למקום הוזעקו צוותי מד"א, שניסו לבצע בו החייאה, אך למצער נאלצו לקבוע את מותו.

על פי ההערכה, המנוח ששהה בשטח חקלאי, הותקף על ידי נחיל דבורים ונעקץ בגופו, פעמים רבות.  "האיש פיתח תגובה אלרגית ואיבד את ההכרה. ההידרדרות הייתה מהירה ובתוך דקות הוא איבד גם דופק ונשימה", סיפרו ל- ynet  פרמדיק מד"א דודו דהאן וחובש רפואת החירום במד"א ערן טקיה, שהעניקו לו עזרה. "הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו שוק חשמלי, טיפול תרופתי, עיסויים והנשמה. לאחר שעה נאלצנו לקבוע את מותו".

עקיצות דבורים הן דבר אופייני לחודשי הקיץ החמים והן עלולות להוביל לתגובה אלרגית ולמוות תוך זמן קצר. מטבע הדברים מי שנחשף לדבורים הם חקלאים וילדים בגינות.

העקיצה מלווה בנפיחות של האוזר הנפגע ואודם שמתפתח מסביב. כאשר מדובר בתגובה אלרגית תופעות הלוואי הן: קוצר נשימה, דפיקות לב מואצות ועוד.

 אז מה עושים כאשר מישהו בעל רגישות נעקץ? להזעיק צוות רפואי ווודא אם ברשותו מזרק אדרנלין. כמו כן, כל האנשים שיש להם רגישות אלרגית צריכים לקבל טיפול בחיסון, שימנע מהם את הופעת התגובה האלרגנית בעקיצה הבאה.

תגיות:דבוריםטרגדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה