חדשות בארץ

חשש: אכלה סושי והפילה את עוברה

משרד הבריאות מזהיר את ציבור הצרכנים כי אכילת דגים נאים העלולים להכיל את חיידק הליסטריה, העשוי לגרום מחלה באוכלוסייה בסיכון גבוה

אא

האם אכילת סושי גרמה לאישה להפיל את עוברה? על פי החשש אישה הרה, שאכלה סושי במסעדה בירושלים, נדבקה במחלת ליסטריוזיס, הנגרמת מחיידק הליסטריה, והפילה את עוברה.

עיריית ירושלים פנתה לבית המשפט לעניינים מקומיים, וביקשה להוציא צו סגירה מיידי למסעדה בה אכלה האישה, לאחר שנמצאו בה ליקויים תברואתיים. הבדיקה נערכה לאחר שבמשרד הבריאות התקבל דיווח על אישה הרה שהפילה את עוברה לאחר שנדבקה בליסטריוס.    

מששרד הבריאות חקר את המקרה ומצא כי האישה נחשפה לחיידק, ככול הנראה, במסעדת הסושי בירושלים.

נציגים של העירייה ומשרד הבריאות הגיעו למקום וגילו כי המסעדה פעלה בתנאי תברואה ירודים ביותר. כמו כן, היא פעלה ללא רישיון.  כמו כן, ממצאי בדיקות מעבדה של המזון הראו כי קיים זיהום  במוצרים. לאור הממצאים הגישה העירייה בקשה למתן צו סגירה מיידי ובית המשפט נעתר לבקשה.

ממשרד הבריאות נמסר בהודעה לעיתונות: "בעקבות דיווח למשרד הבריאות על מקרה תחלואה של ליסטריה באשה בהריון אשר הפילה את עוברה, נערכה חקירה אפידמיולוגית ובמסגרתה ביקורת במסעדה. בעקבות ממצאי הביקורת של לשכת הבריאות  נמצא כי בית העסק פעל ללא רישיון ובתנאי תברואה ירודים ביותר. ממצאי בדיקות המעבדה של המזון הנמכר בבית העסק העידו על זיהום של מוצרי המזון הנמכרים בו. משרד הבריאות שב ומזהיר את ציבור הצרכנים כי אכילת דגים נאים העלולים להכיל את חיידק הליסטריה מונוציטוגנס,  עשויה לגרום מחלה באוכלוסייה בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסון מוחלשת או הפלות אצל נשים הרות".

תגיות:הריוןהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה