חדשות בארץ

אם ירצה ה'? לא בתשדירי גל"צ

תשדיר שכלל את המילים "אם ירצה ה'", נפסל לשידור בתחנה הצבאית גלי צה"ל

אא

מילים רוחניות כמו 'אם ירצה ה'', או תואר רב, אינן עוברות את האישורים הנדרשים בתחנת הרדיו 'גלי צה"ל'. בעקבות כך נמתחת ביקורת רבה נגד התחנה הצבאית.

לפני מספר שבועות פנו אנשי איגוד רבני הקהילות, ע"ש הרב מרדכי אליהו זצ"ל, לתחנות רדיו שונות בבקשה לפרסום תשדיר מעמד סליחות מרכזי. בין המילים שכלל התשדיר, היו "הרב מרדכי אליהו", וכן הביטוי "אם ירצה ה'". תחנות רבות אישרו את הפרסום, אולם בתחנת הרדיו 'גלי צה"ל', הורו מנהליה להסיר את המילים המוזכרות.  בתחנה הבהירו לאיגוד כי התשדיר במתכונתו הנוכחית, לא יוכל לעלות לאוויר, ואלו כמובן סירבו לפרסם את התשדיר כפי שהציעו בתחנה, ללא המילים אי"ה ו"הרב".

תחנת גלי צה"ל. צילום ארכיון (קרדיט: פלאש 90) תחנת גלי צה"ל. צילום ארכיון (קרדיט: פלאש 90)

בפנייה חריפה שהעביר עו"ד פרופ' אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט", לתחנת הרדיו, הבהיר להם כי בדבריהם יש חשש לפגיעה בחופש הביטוי הפרסומי ובחופש הדת. הוא תמה במכתבו, האם מילים בשפות אחרות כמו הביטוי "אנשאללה" מהשפה הערבית, היה זוכה אף הוא ל"עידון" או הדרה.

"אכיר לכם תודה אם תודיעוני מדוע בדיוק המלים "אם ירצה ה'" - המופיעות בעשרות טקסטים ממלכתיים ורשמיים, ונהוגות מזה דורות בידי חלק ניכר בציבור היהודי, ומה טעם מלים אלה - כמו גם הזכרת שמו של הרב אליהו ז"ל, פרט שהוא אינפורמטיבי גרידא, בהקשרו זה, וחשוב למהות העניין - אינו "מתאים לאופי הצבאי" של התחנה", כתב הכהן.

טרם התפרסמה תגובת תחנת גל"צ.

תגיות:רדיושנאת חינם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה