חדשות בארץ

שיחות ללא הגבלה? כדאי שתבדקו שוב

לקוחות זועמים גילו שתחת הכותרת "שיחות ללא הגבלה" ברשתות הסלולריות, דווקא יש הגבלה משמעותית. לפעמים היא יכולה לעלות לכם באלפי שקלים בחשבונית החודשית

אא

תביעה ייצוגית הוגשה נגד המפעילה הסלולרית, סלקום, לאחר שמנוי של החברה טען שהיא מטעה את הלקוחות כשהיא מציגה מסלול "שיחות ללא הגבלה". כך נודע לציבור, שתחת ההגדרה המטעה "חבילות ללא הגבלה" מסתתרת כוכבית משמעותית: לא כולם יודעים, אבל גם בשיחת טלפון בת שעתיים ויותר בקו הנייד, אפשר לחרוג ממה שמכונה בפי החברות "שימוש הוגן וסביר" בקו הטלפון, ולהיקנס בסכומי-עתק. לקוחות זועמים החלו להתלונן על חיובים חריגים בחשבונית, ואחד מהם החליט לפתוח בתביעה ייצוגית.

אותו לקוח הבחין בחיוב חריג בחשבון הסלולרי שלו, יותר מ-1,500 שקלים. בפירוט שנרשם בחשבונית, הוגדר אותו חיוב כ"שיחות פנים ארציות בשימוש שאינו הוגן וסביר בתעריף התכנית", שעל פי תנאיה, לכאורה, זכאי הלקוח לבצע שיחות ללא כל הגבלה תמורת תשלום חודשי קבוע בסך 49 שקלים.

הלקוח שטרח לברר את פשר הסכום החריג, גילה כי הגדרת החברה לשימוש בלתי הוגן וסביר, נקבעה בהתאם לצריכת זמן האוויר של הלקוח הממוצע, וכי במקרה של חריגה בהיקף של פי שלושה ממנה - מחויב הלקוח בתשלום נוסף. "השימוש במונח 'שיחות ללא הגבלה' הינו מטעה ואינו משקף נכונה את כמות הדקות בתוכנית", נטען בכתב התביעה. "מדובר בנתון שידוע לסלקום, אך מסיבות השמורות עמה היא מסרבת לגלותו ומכנה את החבילה בתואר המטעה".

בנוסף, נכתב, "סלקום אינה טורחת לפרט את תנאי השימוש החריג של התכנית ואין לכך כל אזכור בחשבונית החודשית".

עורכי הדין שמייצגים את הלקוח בתיק, אמיר ישראלי ושלומי כהן, החליטו לאמוד את התביעה בסכום של כ-3 מיליון שקלים.

חברת סלקום מצדה, הבהירה שתגיב בערכאות המתאימות.

תגיות:טלפון סלולרישיחות טלפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה