חדשות בארץ

מי פוחד ממח"ט גבעתי - עופר וינטר?

הוא התפרסם בצוק איתן לאחר שעודד את חייליו והחדיר בהם אמונה - כעת קידומו מוטל בספק. יש קשר?

אא

הוא התפרסם במהלך מבצע "צוק איתן", כמפקד חטיבת גבעתי אמיץ במיוחד, אם כי שנוי במחלוקת. אל"מ עופר וינטר, ש"העז" לספק לחייליו איגרת חיזוק לפני צאתם לקרב בעזה, ולזעוק עמם "שמע ישראל", עורר נגדו ביקורת קשה, ובהמשך חולל סערה לאור אירועי נוהל "חניבעל" ברפיח, לאחר היתקלות שבה נהרגו שלושה לוחמי סיירת גבעתי.

הרמטכ"ל <a class=בני גנץ עם ראש הממשלה ושר הביטחון (צילום: פלאש 90) " src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/2223_0.jpg">הרמטכ"ל בני גנץ עם ראש הממשלה ושר הביטחון (צילום: פלאש 90)

 

וינטר נחשב לקצין בולט במערך הלוחם של צה"ל, אך ייתכן שדווקא בשל כך, תיתקל דרכו למעלה, בניסיונות בלימה בלתי פוסקים. במסגרת סבב המינויים בשנה הקרובה, עתיד להישמט שמו של וינטר מרשימת מועמדים לקידום. השאלה המרכזית בצה"ל היא, האם הצבא בנוי לקידום קצינים בעלי מילה משל עצמם, שיודעים לקדם מהלכים משמעותיים, ולא דווקא כאלו שנצמדים להוראות?

במידה וצה"ל לא יוכל לסבול את נוכחותו של וינטר, הוא עתיד לסיים את תפקידו כמח"ט גבעתי בשנה הקרובה, ולא יעלה לדרגת תא"ל.

ספקולציות רבות מסתובבות סביב מעשיו בעלי האופי רוחני של וינטר, והכיפה שעל ראשו. אומנם בראיון שנתן הרמטכ״ל ל-nrg ומקור ראשון לקראת יום הכיפורים, הוא לא מתח ביקורת ישירה על וינטר אך גם לא נתן לו גיבוי חד משמעי. ״צמרת צה״ל לעולם תעדיף קצינים ממושמעים ופחות ׳עושי צרות׳ מעופר וינטר״. אומר בכיר בצה"ל. קצינים אחרים טוענים כי לא נסתם הגולל על אפשרות קידומו של עופר וינטר בצה"ל.

 

תגיות:מבצע צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה