חיל החינוך מגיש: שבתות רפורמיות

התנועה הרפורמית בישראל חדרה לצה"ל: חיל חינוך מארגן לקצינים ולצוערים שבתות עיון הכוללות למידת תכנים רפורמיים, תוך חילול שבת. דובר צה"ל בתגובה: "הפעילויות מורכבות מקשת רחבה של נושאים ודעות"

אא
באחרונה נחשף כי חיל החינוך בצה"ל מקיים שבתות וסדנאות עבור קציני צה"ל, כאשר ההדרכה והמימון מגיעים מהתנועה הרפורמית בישראל. התכנים - בהתאם.
התנועה הרפורמית מחפשת כל דרך על מנת לקבל לגיטימציה ציבורית ולקבל במה באפיקים שונים, ולפחות על פי שיתוף הפעולה התמוה שלהם עם חיל חינוך בצה"ל - נראה שיש גורמים המעניקים להם דריסת רגל מבלי להבין את המשמעויות הנלוות לכך.
באחרונה פרסם אתר "כיפה" כי חיל חינוך מקיים שבתות עיון לצוערים במסלולי הקצונה והפיקוד בצה"ל, הכוללת עיסוק ולמידת תכנים רפורמיים. צוערים וקצינים רבים התלוננו על הצגת היהדות מזווית רפורמית, אשר כלל לא נחשבת לאחד מזרמי היהדות בעקבות ההתכחשות לעיקרים רבים ביהדות, ובמקום שהדבר יגרום אחדות - שילוב התכנים הרפורמיים יצר לא מעט פירוד ומחלוקת.אותן שבתות, עשרות במספר, נערכו בישיבה החילונית "בינה" ובמלון "רות דניאל" (המשמש כמרכז לתרבות וחינוך של התנועה הרפורמית), בתמיכת קרן פוזן. כך נכתב על הקרן באתר הרשמי שלה: "כיום, רוב יהודי העולם מגדירים את עצמם חילונים. פעילות הקרן מעניקה לציבור זה את האפשרות להעמיק ולהעשיר את לימוד מורשתו התרבותית וההיסטורית מנקודת ראות חילונית. הקרן מעודדת ומקדמת יוזמות וארגונים הלוקחים חלק בעיצובה של מורשת יהודית חילונית-תרבותית בישראל, בארצות הברית ובאירופה. בעבודתה מדגישה הקרן את תהליך החילון והחילוניות של העם היהודי בשלוש מאות השנים האחרונות ואת התפתחות התרבות היהודית המודרנית". במילים אחרות, הקרן רואה בהתנתקות מהמצוות דבר חיובי, ומדובר מן הסתם בהתבססות על ערכים רפורמיים וקונסרבטיביים.
התכנים ה"חינוכיים" שהועברו באותן שבתות כללו בין השאר את הגישה ש"המסורת היהודית אינה מחייבת". חלק מהמרצים זלזלו בגלוי בתפיסת היהדות הבסיסית ובדברי חז"ל, וכמובן שהדברים קוממו חלק גדול מהחיילים ומהקצינים. במשובי הסיום שנערכו לאחר אותן שבתות התלוננו חיילים רבים על הזלזול המופגן והגישה העוינת כנגד היהדות האורתודוקסית, על חילול השבת הבוטה ועל האווירה הלא יהודית שלא כיבדה את המשתתפים, ובפרט את החיילים הדתיים ושומרי המסורת.
תגובת דובר צה"ל לפרשה היתה מקוממת אף יותר: "פעילויות החינוך שמופעלות ע"י חיל החינוך והנוער בשבתות מורכבות ממגוון רחב של הרצאות, סדנאות וסיורים מקשת רחבה של נושאים ודעות. הפעילויות השונות נתונות לבקרה מחמירה ואלו לא כוללות תכנים שעלולים לפגוע ברגשות החיילים. לא נותר אלא להצטער שגורמים שונים מעוותים את פני המציאות".
 
תגיות:רפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה