חדשות בארץ

מחקר: ארבעת המינים מייצגים את הצמחייה בארץ

הממצאים החדשים מגלים שארבעת המינים כוללים את תכונותיהם של כל סוגי הצמחים

אא

אם גם אתם תוהים מה מייחד את ארבעת המינים משאר הצמחים, עד כדי כך שנבחרו לייצג חג הסוכות,  ייתכן שכעת תוכלו להבין. מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת בר אילן מגלה כי ארבעת המינים ניחנו בתכונות מיוחדות, ומהוות מיצג מדגמי לכלל הצמחים המצויים בארץ ישראל.

"אחד מטעמי המצווה של ארבעת המינים, בא לכפר על עוון אכילת פרי עץ הדעת", אומר פרופ',  מרדכי כסלו, מהפקולטה למדעי החיים בבר אילן. "אחת הדעות גורסת, שעץ הדעת הינו לא פחות מאשר האתרוג. נעשתה מולו עבירה, כך שעלינו למצוא שלושה צמחים באמצעותם נכפר על אותה עבירה. והנה מתברר כי שלושת צמחים עמם מברכים באגד לצד האתרוג – הם שלושה מינים שמייצגים בצורה הטובה ביותר את המגוון של צמחיית ארץ ישראל".

אז מה כל כך מיוחד בהם?

גודל - גודלו של עלה הדס הוא סנטימטר אחד, של הערבה עשרה ס"מ ואילו של הלולב – מטר. זאת אומרת שבין כולם ישנו יחס של פי עשר.

צורה – צורתו של ההדס פשוטה, הערבה שנונה ואילו עלעלי הלולב דומים לנוצה. שלוש צורות אלו, למעשה כוללות את כל סוגי העלים המצויים בארצנו.

רווח בין העלים – נמצא כי בין שלושתם, ישנן חמש זוויות שבעצם מייצגות את אותן חמש זוויות שמאפיינות את הצמחים בכל העולם.

יתרה מכך, מסתבר שגם צורת נשירת העלים וההאבקה של שלושת צמחים אלו ייחודית במינה – דבר שמעיד מעל לכל ספק כי שלושת צמחים אלו, הם הראויים ביותר לייצג את שאר סוגי הצמחים. 

תגיות:ארבעת המיניםחג הסוכותלולב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה