חדשות בעולם

מלך ירדן: ישראל רוצה לשחוט לנו ילדים

על רקע שינוי השיח בנוגע למסגד אל אקצה, יוצאים בכירים ירדנים, ובראשם המלך, עבדאללה, במתקפה חריפה נגד ישראל: "יוצת סכסוך דתי שיחריב כל ניסיון לשלום"

אא

פחות משבוע לציון 20 שנה להסכם השלום עם ירדן, אחת מתוך שתי שכנות יחידות שחתמו אי פעם על הסכם שלום עם ישראל, והמלך עבדאללה, בגיבוי בכירים נוספים בממלכה הירדנית, ובליווי תקשורתי רב, יוצאים במתקפה חריפה נגד "הניסיון לשנות את הסטטוס קוו באל-אקצה".

המתקפה מגיעה על רקע העימותים האחרונים באזור הר הבית, והשיח בעניין שינוי סדרי התפילה במקום. ח"כ מירי רגב, מובילה חוק שמטרתו לחלק את הנוכחות במסגד אל אקצה, ולחלק אותו בין יהודים לערבים. "המעשים של ישראל בירושלים מהווים הפרה ברורה של החוק הבינלאומי", אמרה שגרירתם באו"ם, דינה קעוואר. "ישראל יודעת שהמקום הזה הוא קו אדום עבור יותר מ-1.5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם שלא ישתקו לנוכח ההפרות האלה".

שגריר הממלכה ברשות הפלסטינית, חאלד א-שוואבכה, הוסיף כי "מסגד אל-אקצה וירושלים זה קו אדום. מה שקורה בירושלים לא מתקבל על הדעת", אמר.

בתחילת השבוע אמר הדיפלומט הבכיר בירדן, שר החוץ נאסר ג'ודה, בשיחה עם עמיתו הנורווגי, כי "התקיפות הבוטות האלה עלולות לגרור את האזור לסכסוך דתי שיחריב את הסיכויים להשכין שלום ויזין את שורשי הקיצוניות, הטרור והאלימות באזור".

בפגישה עם חברי הפרלמנט של הממלכה אמר עבדאללה, כי על אף שיש כיום מלחמות בתוך האסלאם, אסור לשכוח את האיום הציוני. "אם אנחנו היום שותפים לקואליציה ערבית-אסלאמית שנועדה להילחם בקיצוניות בתוך האסלאם, והישראלים כל חמש דקות רוצים לשחוט את ילדינו בעזה ובירושלים, זו בעיה".

תגיות:ירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה