כתבות מגזין

שמעון פרס: "גאה להיות יהודי"

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, משתף בתחושותיו על מהות היהדות בשבילו, ומציין: "אני גאה להיות יהודי"

אא

בראיון למגזין ליברל, משתף הנשיא לשעבר, שמעון פרס, בתחושותיו כיהודי, ובמשמעות המושג להיות יהודי לגביו:

"כשנפרדתי מסבי, צבי מלצר, על סף רציף תחנת הרכבת בווישנייבה, בלארוס, בדרכנו לארץ ישראל ב־1934, הישיר מבטו אל עיניי ואמר לי: "תמיד תישאר יהודי - המשך להיות יהודי לאורך כל חייך ופעל כיהודי לאורך כל דרכך" – ובכך קבע את עתידי".

בשנת 1942, שמונה שנים לאחר מכן, הפכו דבריו של סביו של פרס, גם לצוואתו. הסב, שכיהן כרב העיירה, צעד עטור בטלית, לצד אשתו ושמונה בני משפחה נוספים, לתוך בית הכנסת שהיה עשוי עץ, שם, בעודו אוחז בספר התורה, הציתו הנאצים ימח שמם את המבנה, ושרפו את כולם למוות.

"מילותיו של סבי, 'הישאר יהודי', היו המילים האחרונות ששמעתי מפיו, ומראה פניו הפך עבורי ברבות הימים לסמל היהדות. צוואתו מלווה אותי לכל אורך חיי ופועלי למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי".

יהודי הוא זה הדואג שילדיו וצאצאיו יישארו יהודים

"יהודי הוא זה הדואג שילדיו וצאצאיו יישארו יהודים. הרוח היהודית היא הפועמת בעצמותינו ומגרה את מחשבותינו לחקור, לפרוץ דרך ולמצוא פתרונות טכנולוגיים שיצעידו את העולם קדימה, לצד תרופות מתקדמות שיעניקו מזור לכאבם של חלשים. כך הפכה מדינת ישראל ל"Start-up nation" מארץ צחיחה עם מדבר בדרום וביצות בצפון, יצרנו יצירה מפוארת העומדת בחזית הקדמה והטכנולוגיה העולמית בזכות ההון האנושי הטמון בה, האזרחים הנפלאים, היצירתיות שאין שנייה לה".

"העם היהודי הנו המעט בעמים, אך הוא עַם עוֹלָם. עם השואף לעולם טוב יותר באמצעות תיקון עולם, כדי שאיש לא יצטרך לשאת עליו אות קין, כנאמר "חֶסֶד וֶאֱמֶת נִפְגָּשׁוּ; צֶדֶק וְשָׁלוֹם נָשָׁקוּ. אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח; וְצֶדֶק מִשָּׁמַיִם נִשְׁקָף" (תהילים, פ"ה, יא–יב). כך נמשיך להיות וכך נחנך את ילדינו".

"אני מלא גאווה על היותי יהודי ועל הרוח היהודית הפועמת בנו".

תגיות:גאווה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה