חדשות בארץ

נרצחת שניה בפיגוע הדריסה: גיורת מאקוודור

אמה מצאצאי אנוסי ספרד, והיא ביקשה להצטרף לעם היהודי כדת וכדין. שמונה חודשים לאחר שסיימה תהליך גיור ארוך, נרצחה קארן ימימה מוסקרה בררה הי"ד, בפיגוע הדריסה בירושלים

אא

קארן ימימה מוסקרה בררה הי"ד, היא הנרצחת השניה בפיגוע הדריסה שהתרחש ביום רביעי בשבוע שעבר, בו נרצחה גם התינוקת בת שלושת החודשים, חיה זיסל ברון הי"ד.

הלילה (שני) התקיימה הלווייתה של בררה, ומאות בני אדם מרחבי הארץ הגיעו כדי לחלוק לה כבוד אחרון. בררה, 21, עלתה לישראל מאקוודור לפני כשנתיים במטרה להתגייר כדת וכדין, ואכן לפני כשמונה חודשים סיימה את התהליך ונכנסה לעם היהודי.

בררה נאבקה במצבה האנוש עד יום ראשון בערב, ואז השיבה את נשמתה ליוצרה. אמה, רוזה ססיליה, שהגיעה לשהות ליד מיטתה, ספדה לה: "הבת שלי מתה על קידוש השם. אני לא רוצה שהמוות שלה יהיה לחינם. החלום של הבת שלי היה להגיע לישראל ולהתחיל כאן את החיים שלה. הלב שלי שבור מכאב. אף אחד לא יוכל לרפא את הצער שלי. רציתי להיות סבתא והיא כבר לא תוכל להביא לי נכדים".

"כואב לי הלב שכל המחבלים מלאים בשנאה וכל המטרה שלהם היא לרצוח אנשים חפים מפשע. הבת שלי הייתה ילדה טובה שלא הזיקה מעולם לאף אחד. הבת שלי נרצחה רק בגלל שהיא הייתה יהודיה".

הגר"י אזרחי, מראשי ישיבת מיר, אמר בהספדו: "מי מילל ומי פילל שנפש שנמצאת בקצה המערב - שואפת לבא לארץ הקודש ולהצטרף לעם היהודי, ימימה נולדה לאמא שידעה שמוצאה מן האנוסים ו-500 שנה לא הצליחו לטשטש את הייחוס שלה. האנוסים בספרד נשרפו ונהרגו על קידוש השם  וקארן נרצחה בשל חטאה היחיד – היא הייתה יהודיה שבאה לירושלים".

קונסול אקוודור בישראל, השתתף אף הוא בהלוויה, אך בלטו בהיעדרם נציגי ממשלת ישראל, שמשתתפים בהלוויות של נפגעי טרור.

תגיות:פיגועירושליםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה