חדשות בארץ

שקית ניילון בסופרמרקט תעלה 30 אגורות

השר להגנת הסביבה העביר חוק שאושר במליאה, לפיו שקיות ברשתות מזון יעלו כסף. המטרה: שימוש בסלים רב פעמיים, ומיגור שימוש בשקיות חד פעמיות שמזהמות את הסביבה

אא

בשבועות הקרובים יעלה קמפיין על ידי המשרד להגנת הסביבה, שיקרא לציבור לחסוך בשימוש בשקיות ניילון. כהכנה לכך, אישרה הלילה מליאת הכנסת, בקריאה ראשונה, את ההצעה לפיה כל שקית בסופרמרקט, תעלה ללקוח 30 אגורות. בהצעה תמכו 39 ח"כים ולא היו מתנגדים. ההצעה כעת תעבור לוועדת הכלכלה, שתנסה להעביר את החוק לקריאה שנייה ושלישית כבר בשבועות הקרובים.

בקרוב יקבל כל בית אב, שבעה סלים רב פעמיים, בהם יצטרכו לארוז את הקניות בסופרמרקטים. "כל ח"כ שהצביע בעד החוק, הוא שותף איתי היום למאבק בהתמכרות שהפכה לתלות מסוכנת מזהמת", אמר השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. "אנו נאבקים בתופעה שהפכה לסמל לבזבזנות וגבתה מחירים סביבתיים קשים. אני רגיש לטענות יצרני השקיות בישראל, אבל אסור לעצור את קידום החוק שיטיב עם הציבור ועם הסביבה".

על פי הצעת החוק, כל משק בית יקבל שבעה סלים רב פעמיים מבד שניתן למחזר. קמפיין שקורא לציבור להפחית את השימוש בשקיות הניילון המזהמות יועלה בתקשורת על ידי המשרד להגנת הסביבה כבר בשבועות הקרובים, ויקרא לציבור להתחיל לחסוך בשימוש בשקיות ניילון.

"שקיות הניילון מזהמות את השטחים הפתוחים, גודשות את המטמנות וסותמות אותן, נאכלות על ידי בעלי חיים ולפעמים גורמות למיתה שלהם. הן מצטברות בים, במאגרי מים ומהוות נזק אקולוגי לדורי דורות".

תגיות:איכות הסביבהקניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה