חדשות בעולם

ארה"ב מאיימת: לא נגן על ישראל באו"ם

קרע עמוק הולך ומעמיק בין נתניהו לממשל אובמה. מאמר במגזין "אטלנטיק" תוקף את נתניהו בצורה משפילה ביותר. "ממשל אובמה עשוי להסיר את ההגנה הדיפלומטית באו"ם"

אא

מגזין "אטלנטיק" ציטט בכירים בממשל אובמה כשהם מכנים את בנימין נתניהו בסדרת כינויים משפילים ומעליבים במיוחד. "פחדן, יהיר, קצר רואי", אלו הטובים שבכינויים להם זכה. עד לפני תקופה קצרה תוארו היחסים בין ישראל לארה"ב כבלתי שבירים, אולם נראה שכעת הם עומדים בסכנה הגדולה ביותר שהיתה אי פעם.

"עד השנה הבאה עשוי ממשל אובמה להסיר את ההגנה הדיפלומטית שמספקת ארה"ב לישראל באו"ם", נכתב במאמר שמאשים את נתניהו ואת הקבינט שלו במשבר הנוכחי בין שתי המדינות. "נתניהו אמר למספר אנשים עמם שוחחתי בימים האחרונים שהוא מחק את ממשל אובמה, ומתכנן לדבר באופן ישיר לקונגרס ולעם האמריקאי בנושא האיראני", כותב גולדברג שהוסיף כי בכירים נוספים בממשל חשים כעס רב על נתניהו שממשיך לקדם את מדיניות הבנייה בשטחים ובירושלים, באופן שמערער את תכנית השלום של מזכיר המדינה, ג'ון קרי.

החשש מאיבוד מטריית ההגנה הדיפלומטית של ארה"ב מעסיק את נתניהו. "נראה שאובמה נחוש לקיים את פתרון שתי מדינות לשני עמים, ויעשה הכל לשם כך", אומרים גורמים בישראל.

במאמר מותקף נתניהו בעיקר על הפחד שלו להילחם באיום האיראני, ולצאת למלחמות. כיום החשש מפני תקיפה ישראלי קטן. התחושה היא שביבי מבלף. הוא לא מנחם בגין", אמר בכיר אמריקאי נוסף, בהתייחסו למתקפת הכור האטומי בעיראק בשנת 1981. "ההנחה כרגע היא שהאיומים שמשמיע נתניהו הם איומים ריקים".

"היה ניתן לחשוב שהמצב הנוכחי יגרום לממשל אובמה להיות אסיר תודה על כך שנתניהו לא מתכנן לתקוף באיראן. לא קל למצוא מנהיגים מפוכחים במזרח התיכון בימים אלו, אלא שנתניהו כלל לא נראה פיכח".

המחלוקת עם האמריקאים החלה ביום שני לאחר הפרסומים שלפיהם ראש הממשלה הנחה לקדם תכנון של יותר מאלף דירות בירושלים. לפי התכנון ייבנו 660 דירות ברמת שלמה ו-400 בשכונת הר חומה. לפי הודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה, הוא הורה בנוסף לקדם תשתיות ביהודה ושומרון שנדרשים לביטחון ולבטיחות בהם כבישים לאוכלוסייה הפלסטינית.

"אם ישראל רוצה להגיע למצב של שלום, היא צריכה לעשות מעשים לשם כך. המשך בניה הוא ההפך מלקדם תהליך של שלום", אומרים באמריקה.

רה"מ נתניהו נכח ביום שלישי בטקס הנחת אבן הפינה לנמל החדש באשדוד, ואמר שישראל תמשיך לבנות בירושלים. "בנינו בירושלים, אנחנו בונים בירושלים, ונמשיך לבנות בירושלים. כשאבו מאזן מסית לרצח יהודים בירושלים הקהילה שותקת, וכשאנחנו בונים בירושלים על כך יוצא קצפם. אני לא מקבל את הסטנדרט הכפול הזה".

תגיות:ארצות הבריתאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה