כתבות מגזין

מאז מעצר מנסור: יותר בנות רוצות לחזור הביתה

מנכ"ל להב"ה, בנצי גופשטיין: "מאז החתונה של מורל ומחמוד, המשפחות קיבלו אומץ לבקש עזרה. אנו מקווים שמנסור יישאר בכלא, כעת יותר קל לנו לשכנע את מורל לחזור הביתה"

אא

מאז מעצרו של מחמוד מנסור בשבת האחרונה, חלה עלייה בפניות של נשים במצוקה - כך מדווחים ארגונים שעוסקים בסיוע לנשים. בשיחה עם בנצי גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה למניעת התבוללות, הוא אומר להידברות כי "כבר מאז החתונה עלה מספר הפניות, ולא דווקא מאז המעצר. מה שכן עשה המעצר, זה העלאת הסיכויים להגיע ללבה של מורל".

"המודעות עלתה - משפחות מתקשרות לבקש שנציל את הבת"

"מאז החתונה של מורל ומחמוד", אומר גופשטיין, "עלתה המודעות בקרב משפחות שבנותיהן נפלו בשבי הערבי, ובקרב נשים שכבר נמצאות בתוך קשר. עד היום פחדו לפנות, התביישו, ניסו לטפל בכל מני דרכים שהיו נראות להם הכי פחות מביישות, אבל מאז החתונה המדוברת, משפחות רבות הבינו שיש מי שיעזור להן, וחשו בנח יותר לפנות ולקבל עזרה".

יש שינוי לטובה מאז המעצר של מנסור?

"קשה לומר שיש עליה קיצונית מאז המעצר, אני מדבר בכלליות על עליה גדולה כבר מאז החתונה, כפי שאמרתי קודם. מה שכן קרה מאז המעצר, זו ההקלה, והיכולת להתקרב למורל יותר בקלות. אני יכול לומר שמאז המעצר הצלחנו לשכנע חמש בנות בגילאי 14-37 שיעזבו את הקשרים שלהן עם ערבים. ב"ה חמש נפשות, ואת חלקן אנחנו עכשיו מכניסים לתהליך של השבה ליהדות. עם הצעירות תמיד יותר קשה. הן חושבות שהן יודעות הכל. הן נכנעות לכסף ולאופוריה, שאין להן בבית, ואילו מבוגרות מבינות הרבה יותר מהר את המצב שלהן".

בנצי גופשטיין. יותר פניות בנצי גופשטיין. יותר פניות

"כיצד מגיבה מורל לניסיונות שלכם מאז מעצר בעלה?

"לצערי היא עדיין בעמדה שלה ולא מוכנה לזוז".

אני שואלת אותו האם יש סיכוי שהיא ידעה מלכתחילה מה עושה בעלה? "אנחנו ודאי ידענו", הוא אומר. "ידענו שהוא סוחר סמים ושישב בכלא. מאיפה נראה לך שהוא מימן לבד את כל החתונה? הרי ההורים של מורל לא השתתפו בשום דבר שקשור להוצאות החתונה הזו. יש לו הרבה מאוד כסף, וצר לי לומר, אבל אני מעריך שזו הסיבה שהיא הלכה איתו. הכסף מעוור, בפרט בנות שמגיעות מבתים שבהם לא היה את הדבר הזה".

צפו בסרטון: 

כיצד אתם מנצלים את שהותו של מנסור בכלא?

"ראשית, אין ספק שהשמחה גדולה. המקום שלו בכלא, ואנחנו מקווים שיישאר שם. עכשיו יש יותר מרווח נשימה לנסות ולשכנע את מורל לעזוב אותו. זה פשוט הופך את המצב ליותר קל מבחינתנו. בכל מה שקשור למורל, אנחנו נעשה הכל כדי לקבל אותה כאן יפה כשתחזור".

אפילו אם ייקח עשר שנים - אין ייאוש בעולם כלל

באיזשהו שלב, אין כבר מחשבות של ייאוש? אולי רצון לשחרר קצת? הרי הבחורה לא רוצה לחזור, מנסה להתחמק מכם, אולי זה אפילו מטריד אותה, אתם לא מרפים?

"הגמרא אומרת על בהמה, שאפילו ברחה מאה פעמים - צריך לרדוף אחריה ולהשיב אותה. בוודאי כשמדובר בבחורה יהודייה, בבת של הקדוש ברוך הוא, אנחנו לא נתייאש לעולם. אני יודע שהיא תחזור. אני יודע שגם אם זה ייקח שנה, חמש, או עשר שנים, אנחנו לא נוותר. יש בנות שאנחנו בקשר איתן אפילו שאנחנו יודעים שהן לא ירצו לחזור. לא מוותרים על אף סיכוי אצל אף אחת, ומאמינים באמונה שלימה שנצליח".

תגיות:התבוללותחתונת ההתבוללותמחמוד ומורל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה