הרב עמאר נגד ההכרה ברפורמים

הרב הראשי לישראל, הראשל"צ הרב משה עמאר, מחריף את המאבק אל מול כוונת המדינה להכיר ב"רבנים" הרפורמים ולהעביר אליהם תקציבים. "עלינו לעצור את המשחיתים והמחבלים בכרם ה' צבאות", קרא במכתב חריף אל רבני ישראל

אא

הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, שיגר היום (שלישי) מכתב חריף לרבני ישראל, תחת הכותרת "לא עת לחשות". במסגרת המכתב קרא הרב הראשי לישראל לכל הרבנים להתכנס לאסיפת חירום שתתקיים ביום שלישי, ו´ בתמוז, בבית הרבנות הראשית, וזאת במטרה להקים קול זעקה מרה אל מול החלטת המדינה להכיר ברבנים הרפורמים ואף להעניק להם תקציבים.

"הננו בזה לגלות צערנו וכאבנו הנורא על כבוד שמים שנתחלל, ועל רמיסת התורה, ונתינת יד לעוקרי והורסי היהדות, שכבר הביאו חורבן איום ונורא על עם ישראל בתפוצות, בגרימת התבוללות נוראה ועקירת כל יסודי התורה", כתב הרב עמאר במכתבו. "ועתה מחפשים הכרה גם בארץ ישראל, שיהיו עוקרי הדת מוכרים כאנשי דת. אוי לנו שכך עלתה בימינו, כי משנאי ה´ נשאו ראש, וכל כוונתם לפגוע בקדושת התורה וטהרתה בארצנו הקדושה. ואנו מצהירים קבל עם ועולם, היו לא תהיה!

"על כן נתאסף כולנו לטכס עצה, ולזעוק במרה את זעקת התורה, ולהעתיר לפני שוכן מעונה, לבטל רוע הגזירה, ולשמור על תורתנו הקדושה כנתינתה, לבל יחלו בה ידיים זרות, ולעצור את המשחיתים והמחבלים בכרם ה´ צבאות".

לקראת סוף המכתב מדגיש הרב במכתבו את חשיבות ההשתתפות באסיפה, אשר נועדה להציג לממשלה באופן מאוחד את עמדת היהדות האמיתית: "איש בל ייעדר. אשר השתתפות כל הרבנים נחוצה ואיש את אחיו יעזורו ולאחיו יאמר חזק. חזק ונתחזקה בעד תורתינו הקדושה, ובעד עם ישראל שלא יפרצו גדר כרם בית ישראל, וגודר פרצות יגדור הפרצה הזאת ברחמים, ויתן בלב טועים בינה, לשוב אל ה´, ולהאמין כי זאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תשתנה בשום זמן, ח"ו".

קריאתו של הרב עמאר נולדה בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להכיר ב"רבנים" הרפורמים, ואף להעביר אליהם תקציבים באופן שוטף כמו שאר הרבנים בארץ. ההחלטה התקבלה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, לפיה אין להפלות בין היהדות לבין התנועה הרפורמית, וכי יש לתקצב באופן שווה את כל מי שטוען לסמכות רבנית. ההחלטות גררו ביקורות מצד רבנים רבים, אשר טענו כי הדבר מהווה תקדים מסוכן, המעניק גושפנקא רשמית אל עיוות היהדות המתחולל בחסות התנועות הרפורמיות.

תגיות:הרב שלמה עמאררפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה