חדשות בעולם

רעש תקשורתי ברוסיה: היהודים הכי מבוססים כלכלית

אתר האינטרנט הגדול "לנטה. רו" פרסם נתונים אודות זהותם של 200 האנשים העשירים ביותר. מהניתוח נמצא כי 48 יהודים התברגו ברשימה הנחשקת, והונם נאמד בכ- 139 מיליארד דולר. המהלך גרר ביקורת: "פרסום נאצי"

אא

אתר האינטרנט הגדול ברוסיה "לנטה.רו" פרסם את הלאום של עשירי המדינה. מהפרסום עולה כי מתוך 200 המיליארדרים השוהים ברוסיה, 48 הם יהודים ויחד הם שווים 132.9 מיליארד דולר.

האתר ניתח את זהותם של 200 האנשים העשירים ביותר, והממצאים עוררו סערה ברוסיה, לאחר שהתברר כי רק 89 הם בני הלאום הרוסי, והשאר נמנים על לאומים שונים, כשהבולט בהם הוא הלאום היהודי. לנוכח דירוגם של היהודים בים עשירי רוסיה, עולה כי בהשוואה לגודלם בקרב שאר האוכלוסייה, הם הקבוצה המבוססת ביותר מבחינה כלכלית.    

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הניתוח חלק את היהודים לשתי קטגוריות: "אשכנזים" ו"הרריים" (קווקזים). מתוך 48 היהודים העשירים, 42 הם אשכנזים. הונם נאמד ב- 122.3 מיליארד דולר. הסכום הממוצע לכל מיליארדר אשכנזי עומד על 2.9 מיליארד דולר. בראש הקטגוריה ממוקם מיכאל פרידמן, ששוויו נאמד ב-17.6 מיליארד דולר, והוא גם האיש השני העשיר ביותר ברוסיה. לעומת זאת, הונו של העשיר הממוקם "בתחתית" הרשימה עומד על 0.4 מיליארד דולר. עוד שמות שהוזכרו בקטגוריה: ויקטור וקסלברג (17.2 מיליארד דולר), ליאוניד מיכלסון (15.6 מיליארד דולר), גרמן חאן (11.3 מיליארד דולר), מיכאיל פרוחורוב (10.9 מיליארד דולר) ורומן אברמוביץ' (9.1 מיליארד דולר).

 לרשימה היוקרתית התברגו גם שישה יהודים "הרריים". שוויים נאמד ב-10.6 מיליארד דולר, שהם 1.8 מיליארד דולר בממוצע לכל אחד. לפי הלשכה לסטטיסטיקה ברוסיה, רשומי 762 "יהודים הרריים" במדינה, כך שהם מהווים 0.00035 מהאוכלוסייה. נמצא כי בהשוואה ליחס גודלם באוכלוסייה - היהודים הקווקזים הם הקבוצה האתנית העשירה במדינה.

הפרסום חולל סערה ברוסיה, שכן ממנו עולה כי רוב העושר נמצא בידיים זרות. העיתונאי ניקולאי סבנידזה, חבר הוועדה לזכויות האזרח שמייעצת לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי מדובר ב"פרסום נאצי" וכי אסור להגיד לאיזה לאום שייכים העשירים שכן זה "עלול לגרום לבעיות".

 מומחה בתחום התקשורת ברוסיה, אלכס טנצר, אמר כי פרסום הרשימה ונתוניה מסוכן, לנוכח המצב הכלכלי במדינה: "ישנו פיחות של הרובל ביותר מ-20 אחוזים מול הדולר, ואחרי תקופה ארוכה יש ירידה בפופולריות של פוטין", אמר טנצר. "אני חושש שזה יכול לגרום לשנאת זרים ברוסיה. אם אתה לוקח את האליטה הרוסית ומסכם את זה - אפשר להגיד שרוב הכספים ורוב העושר של רוסיה נמצאים בקרב אוכלוסייה לא רוסית, וזו סכנה אמיתית, במיוחד עכשיו".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה