כוח התפוח

הפעם על שולחן הניתוחים התזונתי: הפרי המזוהה עם ראש השנה - תפוח. האם המיץ שלו עדיף, ומה כוללת קליפתו?

אא
התפוחים מגיעים היום בצבעים, מרקמים, טעמים וריחות שונים. וכידוע, אלכסנדר ויונתן הם לא רק שמות אנשים אלא סוגים של תפוחים. בתפוח יש מספר רכיבים חשובים. רצוי לצרוך אותו בצורתו הטבעית, אך לא להפריז, מאחר והוא מכיל גם סוכר.
תפוח בינוני שוקל כ- 180 גרם ומכיל 86 ג´ מים, 52 קלוריות (לעומת כ- 80 קלוריות בפרוסת לחם ממוצעת), 2.4 גרם סיבים, 13.8 פחמימות (כגון פרוקטוז, גלוקוז), אשלגן, ויטמין C, ויטמיני B. התפוח עטוף בקליפה המהווה מקור תזונתי במיוחד לסיבים מסיסים המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, ובעלי תכונות של חומרים אנטי דלקתיים. כמו כן, תכונות הסיבים מסייעות לספיגת הנוזלים בגוף ולהורדה של רמות הכולסטרול בדם. מומלץ לצרוך בין 28-35 גרם סיבים ביום ממקורות שונים.
כמו שאר הפירות, גם את התפוח מומלץ לאכול כפי שהוא ולא כמיץ, בייחוד כשמדובר באנשים הסובלים מסכרת וטריגליצרידים, בשל הספיגה השונה בגוף וההשפעה המהירה של מיץ על רמות הסוכר בדם. בנוסף יש לזכור כי כמות הוויטמין C פוחתת במיץ. אם בכל זאת מתחשק לכם מיץ, כדאי לדעת כי כוס מיץ תפוחים ביתי שאינו ממותק מכיל 218 גרם מים, 114 קלוריות, 28 גרם פחמימות ו-ו-0.5 גרם סיבים.
תכונה נוספת שכדאי לדעת היא שתפוחים פולטים גז אתילן הגורם להבשלה מהירה יותר של פירות, לכן לא רצוי לאחסנם עם פירות אחרים, כדי שלא יבשילו ויתקלקלו במהירות. או לחלופין, יש לאחסנם יחד עם פירות בוסר כדי להאיץ את ההבשלה.
באדיבות שירותי בריאות כללית.

 

תגיות:תפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה