חדשות בארץ

הנשיא ריבלין ללפיד: הכסף לא אצל החרדים

לאחר שנתיים של מסע הסתה מכוון נגד ציבור החרדים ויצירת מצג לפיו הם אלו שאחראים למצב הכלכלי בישראל, מסביר ריבלין ללפיד, מדוע מדובר בתפיסה שיש להתרחק ממנה

אא

לאחר שתפס כותרות בעקבות "ליברליות" בנושאי דת ומדינה שונים, תוקף עכשיו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את שר האוצר, יאיר לפיד, שהוביל במהלך השנתיים האחרונות מסע שיצר הסתה מסוכנת נגד הציבור החרדי, בטענה שהם אלו ששודדים את הקופה הציבורית ואחראים למצב הכלכלי בישראל.

בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שהתקיים אמש (שני) נשא ריבלין נאום וביקש להבהיר כי הוא מודאג מתפיסה שגויה שרווחת בקרב הציבור ואנשי שלטון, ויש להתרחק ממנה:

"התפיסה ממנה אני מודאג, היא זאת שלפיה "הכסף הגדול" לו אנו זקוקים, מצוי אצל קבוצה כזאת או אחרת בחברה הישראלית", אמר הנשיא ריבלין.

"בשלוש השנים האחרונות למדנו, שהאוצר הציבורי, לא נמצא אצל החרדים כפי שהוא לא נמצא בהתנחלויות", הוסיף הנשיא, "התפיסה לפיה החרדים או המתנחלים, אחראים למציאות הכלכלית החברתית בישראל, אף היא מסוכנת פעמיים: פעם אחת, משום שזה פשוט לא נכון. פעם שנייה, משום שתפיסה כזאת לא רק שהיא שגויה, אלא היא גם מסיגה אותנו לאחור בניסיון להביא לשילוב של כלל הקבוצות בחברה הישראלית בשוק העבודה".

"יתרה מזאת", הוסיף ריבלין, "הפנייה בלתי אחראית של אצבע מאשימה למגזר זה או אחר, עלולה לדרדר אותנו למאבקים בין השבטים השונים בחברה הישראלית. זאת, בעת שבה ברור לכל, שהפתרון לאתגרים שבפנינו, תלוי דווקא בשיתוף פעולה ביניהם".

תגיות:רובי ריבליןיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה