חדשות בארץ

סיכום יום פטירת רחל אימנו: שימו לב למי אתם תורמים

אלפים פוקדים את קבר רחל במשך כל השנה, אך ביום ההילולא מדובר במערך מיוחד. סיכום יום הפטירה, וגם, שימו לב למי אתם תורמים את הכסף שלכם

אא

אלפי מתפללים פקדו את קברה של רחל אימנו בבית לחם, החל מיום שני בערב, עד אתמול (שלישי) בשקיעת החמה. העליה לקבר התקיימה לרגל יום פטירתה, שידוע כמסוגל להרבה מאוד סגולות וישועות.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בראיון שהעניק יוסף שווינגר, מנכ"ל הרשות לפיתוח המקומות הקדושים ל"כיכר השבת", הוא סיכם את היממה העמוסה ביותר בשנה, במתחם הקבר. "אסור לשכוח שבלי סיעתא דשמיא אי אפשר להצליח בכזה אירוע. אסור לשכוח כי מדובר באתר יחסית קטן", אמר שווינגר.

"אירוע כזה מצריך הערכות מוקדמת ושורה של ישיבות, התייעצויות, דיונים וסיורי שטח עם כל הגורמים הנוגעים בדבר: משטרת ישראל, מג"ב עוטף ירושלים, חטמ"ר עציון, מד"א כב"א וארגוני ההצלה, סדרנות אבטחה וכדומה, והתוצאות ניכרות ברוך השם בשטח".

השנה, יותר מתמיד, תוגברה רמת הביטחון במקום עצמו, וכן בתחבורה הציבורית, שהיתה האופציה היחידה להגיע לקבר רחל, על מנת למנוע מקרים ביטחוניים חריגים. גם העובדה שעציר ביטחוני מסוכן שוחרר ממש ערב ההילולא, לא תרמה למצב. אם ברשות חשבו שהמצב הביטחוני ידיר אנשים מקברה של אמא רחל, וישאיר אותם להדליק נר נשמה מהבית, הם טעו, לשמחתם, וגם השנה פקדו האלפים את המקום. "אנחנו מאמינים בני מאמינים, ואנו יודעים כי 'אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר'", סיכם שווינגר.

במהלך דבריו התייחס שווינגר לתופעת ההתרמות דרך הארגונים השונים, שמשחרים לפתחם של אזרחי ישראל ערב ההילולא. "אנחנו בהחלט סובלים מהתופעה הזו", הוא מציין. הדברים גורמים נזק, על גבול 'חילול השם'". בדבריו הוא מכוון למקומות שמנצלים את עניין התרומות לטובתם האישית, ולא מכניסים לקבר רחל ולו שקל אחד, אך משכנעים אנשים כאילו הם מחזיקים את מתחם הקבר. הדבר פוגע בתחזוקה האמיתית של הקבר, משום שאנשים מתקשים להבחין בין הגופים ההגונים, לאלו שאינם. וראוי לבדוק לפני כל פעולה, למי תורמים באמת.

תגיות:קבר רחלבית לחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה