חדשות יהדות

באישור הרבנים: חוק הדיינים יוצא לדרך

חוק הדיינים יובא היום לוועדת השרים לענייני חקיקה של הכנסת. הרבנים הראשיים תומכים בחוק, שיסייע בהפחתת הלחץ ובמתן סיוע הוגן יותר

אא

במחקר שהנפיק מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עלו נתונים עגומים על מצבם של הדיינים בישראל, שנאלצים להתמודד עם לחץ בלתי סביר, בעקבות מחסור בדיינים. למעלה מ-84 אלף תקים חדשים נפתחים מדי שנה, ואת המשרה מאיישים 90 רבנים בלבד, מה שאומר שעל כל דיין לטפל ביותר מ-900 תיקים חדשה בשנה, מלבד אלו שמתפרסים על זמן ארוך יותר ונמצאים תחת טיפולו.
בעקבות כך, יזמו מספר חברי כנסת את חוק הדיינים, שיובא היום (ראשון) לוועדת שרים לענייני חקיקה של הכנסת. על פי ההצעה, שר המשפטים - בהסכמת נשיא בית הדין, הגדול יקבע את מספר התקנים הנחוצים עבור כל אזור ועיר - ביחס לגודל האוכלוסייה בתחומי שיפוט בית הדין הרבני. בצורה כזו, כך מקווים, יוסר הלחץ מהדיינים ויסייע ליחס הוגן יותר כלפי האוכלוסיה שדורשת את השירות.

הרבנים הראשיים: תומכים בחוק הדיינים. צילום: פלאש 90הרבנים הראשיים: תומכים בחוק הדיינים. צילום: פלאש 90

"דיין המטפל באלפי תיקים מידי שנה, ונאלץ לכתת רגליו מבית דין לבית דין בעטיים של חוסרים במצבת כוח האדם, לא יוכל לעולם לספק שירות יעיל ומהיר לציבור", אומרים תומכי החוק. "בתי הדין מספקים שירותים לציבור היהודי בישראל דתיים כמסורתיים, חרדים כחילונים. הקלה עליהם, היא בחינת צורך ציבורי ולכן החוק נושא תיקון חשוב מאוד. אני מצפה ומאמין שוועדת השרים לענייני חקיקה תעשה צדק ותאשר את החוק".
בחוק תומכים הרבנים הראשיים, הגר"י יוסף והגרד לאו, וכן נציגות הדיינים בישראל.
 

תגיות:הרבנות הראשיתחוק הדייניםבית דין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה