חדשות יהדות

הרבנים לנתניהו: לסגור את הר הבית ליהודים

הסלמה ביטחונית בעקבות אירועי הר הבית. הרבנים קוראים לנתניהו לסגור את המתחם לתפילת יהודים. "יש בה איסור 'כרת' מן התורה"

אא

המתיחות במצב הביטחוני גוררת בעקבותיה עליה במערך הכוננות של המשטרה. המדינות הערביות מבהירות: פגיעה בהר הבית, מהווה חציית קו אדום. מאז השבוע שעבר נסגר ונפתח מתחם הר הבית לסירוגין, לתפילת יהודים ומוסלמים.
רבנים מהציבור החרדי קוראים בכל לשון להימנע מעלייה להר הבית. ביום שישי האחרון קרא הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, לחברי כנסת ואזרחים, לא לעלות להר הבית, וא, רמז כי היהודים העולים להר נושאים באחריות להתלקחות בבירה. "צריך להפסיק את הדבר הזה", אמר הרב. "רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל״

הגר"ד יוסף שליט"א: לאסור עליה של "קיצונים תמהוניים". צילום: פלאש 90הגר"ד יוסף שליט"א: לאסור עליה של "קיצונים תמהוניים". צילום: פלאש 90

הבוקר (ראשון) פנה חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, במכתב לראש הממשלה, בו הוא מבקש לסגור את הר הבית למתפללים יהודים אותם - "תמהונים וקיצוניים", כלשונו, ושתפילותיהם תועבה.
במכתב הוא מתייחס לנושא וכותב כי כל גדולי ישראל ובראשם אביו, מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, פסקו כי "הכניסה להר הבית בזמננו יש בה איסור 'כרת' מן התורה, לשם השוואה הנכנס להר הבית הרי הוא כמי שאוכל ביום כיפור".
באשר לאלו שעולים להר הבית להתפלל, כותב הגר"ד יוסף: "כניסה להר הבית לצורך 'תפילה' כביכול, אסורה על פי ההלכה, והמתפלל שם תפילתו תועבה, ואין זה מברך את ה' אלא מנאץ, וגדול עוונו מנשוא.
 

תגיות:הר הביתהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה