חדשות בארץ

הסית נגד ערבים, ולא יוכל לגלוש באינטרנט

לאחר רצח הנערים בגוש עציון, העלה שלומי אברהם דף פייסבוק במטרה לעורר את אזרחי ישראל על המצב הביטחוני. עד למתן גזר דינו, נאסר עליו לגלוש באינטרנט. סנגורו: החלטה שאינה מידתית

אא

לאחר רצח הנערים בגוש עציון, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, פתח שלומי אברהם, 37, תושב ערד, דף פייסבוק שנועד "לעורר את אזרחי המדינה". בדף נכתבו ססמאות בגנות הערבים וכן הועלו תמונות.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

העמוד, שזכה לשם "כנופיית אל יהוד", הכיל דברים שנחשבים לפי החוק להסתה. "עם ישראל מחפש נקמה". "דם יהודי לא הפקר", "מוות לכל מחבל או שמאלני", "ערבי טוב שווה ערבי מת", ועוד.

בעקבות המצב הביטחוני הרגיש, ובהוראת יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, התחקתה יחידת סייבר של המשטרה, אחר אזרחים שכתבו דברי אלימות והסתה ברשת. במסגרת זו נעצר אברהם, ובהחלטה נדירה של בית המשפט, נאסר עליו לגלוש באינטרנט עד מתן גזר דינו - שיכול לקחת גם שנה ויותר. כתב האישום מייחס לו עבירות של פרסום תכנים גזעניים ופגישה ברגשי דת.

הפוסטים שעלו, נמחקו לאחר זמן קצר, לדברי אברהם, לאחר שהבין את חומרת מעשיו. דבר זה לא מנע מבית המשפט לגזור עליו ניטרול טוטאלי מהרשת, "מחשש שינצל את הרשת לפרסום דברי הסתה". לטענת עו"ד תומר אורינוב, סנגורו של אברהם, מדובר בהחלטה שאינה מידתית. למשטרה ולפרקליטות אין מספיק ראיות כדי למנוע ממנו את הגישה. אנשים שנעצרו עד כה בעקבות עברות זהות, לא קיבלו עונש זהה.

השופט יואב עטר, אמר שמדובר בפגיעה מידתית, אבל אם אברהם יזום ויציג תכנית יעילה שתאפשר לפקח על גלישתו - הוא ישקול מחדש את החלטתו.

תגיות:מלחמה בעזהמבצע צוק איתןערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה