חדשות יהדות

אנטישמיות בחו"ל: רבה של הולנד ניצל מדריסה

אופי הפיגועים בישראל נותן למוסלמים בחו"ל רעיונות משל עצמם. הרב בנימין ג'ייקובס הגיש תלונה במשטרת הולנד. גם בצרפת ובטורקיה נרשמו תקריות אלימות כלפי יהודים

אא

בעוד פיגועי הדריסה צוברים תאוצה בישראל, נראה שהם מספקים חומר יצירתי גם לערביי חו"ל לפגיעה ביהודים. אתמול דווח על ניסיון דריסת הרב הראשי של הולנד, הרב בנימין ג'ייקובס, שכבר ספג בזמן 'צוק איתן' ניסיונות התנכלות.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הרב ג'ייקובס הגיש תלונה במשטרת הולנד על ניסיון דריסה, ואמר שאינו יודע אם הכוונה היתה פגיעה פיזית מלכתחילה, או ניסיון הפחדה. האירוע התרחש בזמן שהרב עצר לתדלק את רכבו בדרכו לעיירה באזור אמסטרדם, שם הוא מתגורר. לפתע שם לב, שרכב שהופיע סמוך אליו, מסוג BMW ובו שני צעירים בעלי חזות ערבית, סיימו לתדלק אך נותרו להמתין ברכב.

בראיון ל-ynet אמר הרב כי שני היושבים ברכב נעצו בו מבטים מאיימים, תוך שהם משוחחים ביניהם בערבית: "זה היה נראה לי חשוד, לכן חיכיתי מעט שיעזבו, כדי לצאת מהרכב על מנת לשלם, אבל זה לא קרה. לבסוף יצאתי מהרכב בניסיון לחצות את הכביש לכיוון עמדת התשלום, ואז הם דהרו לכיווני. הייתי צריך למהר ולעלות על המדרכה כדי לא להיפגע. לאחר מכן הם עצרו את הרכב, והפנו לעברי קללות בערבית".

היהודים בהולנד חווים היום מקרי אלימות והסתה על בסיס יומיומי, שהלכו והתגברו מאז 'צוק איתן'. המצב הנוכחי מזכיר ליהודים ההולנדים, את ימי טרום השואה. על אף שהרב ג'ייקובס נזהר בלשונו ולא רוצה להתבטא או להשוות את המצב לימי השואה, הדבר כמעט בלתי נמנע.

אך לא רק בהולנד יודעים היהודים חוסר שקט והתנכלויות. בטורקיה דווח כי אלמונים תלו ביום שישי האחרון שלט על שער בית כנסת באיסטנבול, ובו קריאה לגירוש יהודים. במדינה נערכות גם הפגנות בעד הפלסטינים ונגד היהודים, כוללות קריאות אנטישמיות ומסיתות. על אף שהרשויות מבטיחות לטפל בכל מקרי האלימות, האווירה עכורה.

ואילו בצרפת, הותקף נער יהודי סמוך לבית הספר הפגרוגרסיבי-יהודי בפריז. ההתקפה, שהחלה לאחר שזיהו את הכיפה שעל ראשו, בוצעה, על פי הדיווח, על ידי כנופיית צעירים ממוצא צפון-אפריקאי.

תגיות:הולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה