חדשות בארץ

השר יעלון: דין מחבל - מוות

במהלך ביקור בחטיבה המרחבית עציון, התייחס שר הביטחון להסלמה והבהיר: "זה לא ענישה, זו פגיעה כדי למנוע את המשך הכוונה לרצוח בני אדם באשר הם"

אא

"דינו של כל מחבל במידה והוא מרים ידו בין אם בסכין, או בין אם בדריסה ובין אם בנשק חם, דינו צריך להיות דין מוות". את הדברים אמר אתמול (שלישי) שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, במהלך ביקור בחטיבה המרחבית עציון, לשם הגיע בעקבות הרצח המזעזע באלון שבות, שם נדקרה למוות, לאחר ניסיון דריסה, הבחורה הצעירה, דליה למקוס הי"ד.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה שמתחילה מאירועים בהר הבית לפני כבר שבועות ספורים, מתפשטים לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל", הוסיף יעלון. "לא ניתן להסלמה הזו להתפתח, ופה ביהודה ושומרון הכוחות תוגברו בימים האחרונים, כולל ביממה האחרונה, כדי קודם כל לתת מענה אבטחתי לנוכח ביצוע של פיגועי דריסה או של סכינאות", הדגיש.

"הנחת העבודה שלנו צריכה להיות מחמירה, וזה אומר שאנחנו צריכים להיערך לאפשרות של הסלמה. אנחנו כבר מכירים את זה, שברגע שפיגוע דריסה מצליח, כנראה שיבוא אחריו פיגוע דריסה נוסף, או כשפיגוע דקירה מצליח אז כנראה יבוא אחריו פיגוע דקירה נוסף. לכן אנחנו מתגברים את הכוחות, כדי להביא לנוכחות יותר גבוהה ופעילות יותר אינטנסיבית כדי למנוע את זה"

לאחר שהשוטרים שירו בח'יר חמדאן שתקף את הניידת בכפר כנא, הועברו לחקירה, ולאחר החששות שהשמיעו חיילים ושוטרים מפני פגיעה בערבים בעקבות ההשלכות, אמר יעלון: "ברור שכל מי שמנסה לרצוח יהודים או לרצוח אדם צריך לפגוע בו כדי להורגו. בנסיבות שהיו, קרה מה שקרה, אני לא יכול לבוא בטענות למאבטח ולא יכול לבוא בטענות לאף אחד, אבל דינו של כל מחבל במידה והוא מרים ידו בין אם בסכין, או בין אם בדריסה ובין אם בנשק חם, דינו במקרה הזה צריך להיות דין מוות בהתאם לנסיבות. לא הורגים סתם, זה לא ענישה, זו פגיעה כדי למנוע את המשך הכוונה שלו לרצוח בני אדם באשר הם".

תגיות:מחבליםביטחוןפיגועירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה