חדשות בארץ

פולישוק: הומור תמים או הסתה בוטה?

התכנית פולישוק, המשודרת בערוץ 2, הציגה באחד הפרקים הסתה בוטה כלפי הציבור החרדי. הפרק עורר סערה שהגיעה עד מסדרונות הכנסת

אא

תוכנית הסאטירה 'פולישוק', יצאה בעונה חדשה, והצליחה לעורר סערה עד למסדרונות הכנסת. האם ההסתה נגד החרדים הפכה לנורמה שמשתרשת גם בתוכניות טלוויזיה? זו לפחות התחושה ששוררת בקרב רבים מהאנשים שנעו באי נוחות על מקומם, עם פרסום הציטוטים מהתוכנית.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אף ציטט בנאום שנשא במליאה, משפטים מתוך אחד הפרקים ששודרו השבוע, שיצר את ההלם בקרב החרדים:"מי שעובר בערים החרדיות ההולכות וגדלות ורואה את המוני הבטלנים, חובשי המגבעות, ממלאים את היום באמצע היום, מבין שזאת ממשלת ההזדמנות האחרונה. ההזדמנות האחרונה לשלטון הרוב החילוני, ההזדמנות האחרונה להוריד אותם מהצוואר שלנו; ההזדמנות האחרונה להכריח אותם לעבוד. דקה אחת אחרי שאני ראש ממשלה, אני לוקח מפתח, אני סוגר את כל הישיבות, את כל בתי הספר, את כל המוסדות הפרזיטיים שלהם. אני יכול להרוג שמונה חרדים באצבעות, ככה".

ח"כ אייכלר. העלה את הנושא על סדר היום ח"כ אייכלר. העלה את הנושא על סדר היום

אף שהיו אנשים שניסו למחות על הביקורת, משום שמדובר בסאטירה, ובשחקן ראשי שמשמש כדמות נלעגת, אמר אייכלר: "אפילו בסאטירה על ערבים, על אתיופים, על מזרחים - לא היו אומרים 'להרוג אותם ביד אחת'".

"מדובר בהסתה פרועה כנגד ציבור שלם", אמר ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) "ושלא יאמרו לי כי בשם הסאטירה הכל מותר. שמילים הורגות כבר נוכחנו לדעת".

זכיינית 'קשת' אמרה על הדברים: "פולישוק היא תכנית דרמה סאטירית, אשר כל קשר בינה לבין המציאות מופרך ומקרי בהחלט. אנו מצרים בפני מי שנפגע מהתכנים, לא הייתה כל כוונה כזו". 

תגיות:תקשורתהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה