חדשות בארץ

סירב לגלח זקן והואשם בסירוב פקודה

חייל דתי מחסידות חב"ד, שמשרת בחיל האוויר - נדרש לגלח את זקנו. משסירב, נשלח לבית משפט צבאי

אא

יעקב בילבאו, 20, חייל דתי שמשרת בצה"ל, עמד בפני משפט צבאי בסוף השבוע. הסיבה, כך לפי משפחתו, גידול זקן ממניעים דתיים. מאז שינוי ההנחיות של צה"ל בשנת 2009, נאסר לחלוטין גידול זקן מכל מניע שהוא, ללא הבדלי דת.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בילבאו למד כעתודאי, וכיום משרת בחיל האוויר - כהנדסאי מחשבים ואלקטרוניקה. בני משפחתו חוששים שהעניין עם גידול הזקן, יפגע באפשרות הקידום של בנם בצה"ל. כשהגיע בנה לבסיס חיל האוויר בתל נוף, אומרת אמו, נפגש עם רב הבסיס, וקיבל אישור זמני לא להסיר את הזקן. אלא שזמן קצר לאחר מכן, בטענה שיש לחזק משמעת צבאית, הוא קיבל הוראה להתגלח.

בקו החם של הרבנות הצבאית, נאמר לבילבאו כי הוא רשאי לבקש ממפקדיו אישור לגדל זקן. סא"ל שהורה לו להתגלח, גילה כי הדבר לא קרה, הבהיר לו שמדובר בסירוב פקודה ועל כך יעמוד למשפט צבאי.

"פשוט כואב הלב", אמרה אמו בראיון ל-ynet. "הוא רוצה לתרום לצבא ולמדינה. אנחנו חסידי חב"ד, וכל מפקדיו של בני התירו לו להיות עם זקן, יש קצין אחד שמונע את זה ממנו. הבן שלי ממש חושש שבגלל הפרשה הזו כל הקריירה הצבאית שלו תיפגע, אך מצד שני הוא רוצה גם להמשיך ולשמור על מצוות הדת, וכן להתקדם בצבא ולהיות קצין בעצמו".

דובר צה"ל הגיב על הסיפור: "זכאות לפטור זקן לחייל נקבעת בהתאם להמלצות גורמי הדת והרפואה, ובכפוף לאישור מפקד. בעת מעבר בין יחידות נדרש אישרור מחודש של הפטור על ידי המפקדים ביחידה הקולטת. באשר למקרה המדובר, אישור הפטור עבור החייל יידון על ידי המפקדים בימים הקרובים".

תגיות:חייליםגידול זקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה