חדשות בארץ

טבח בבית כנסת בירושלים; 4 נרצחים, המחבלים חוסלו

שני מחבלים ממזרח ירושלים פרצו לבית הכנסת "קהילת תורה" בשכונת הר נוף, ותקפו את המתפללים ביריות ובגרזנים. 4 מתפללים נרצחו, 8 נפצעו. במהלך קרב יריות עם שוטרים, המחבלים חוסלו. כעת מגיעות העדויות המצמררות מהשטח. דיווח מתעדכן

אא

המראות הבוקר מירושלים הזכירו לרבים את הפוגרומים שחוו היהודים בגלות. רק שהפעם, מדובר בפיגועים שנעשים כאן, בארץ ישראל, תחת ריבונות יהודית.

ארבעה מתפללים נרצחו הבוקר (שלישי) בהתקפת מחבלים רצחנית על ישיבה ובית כנסת בשכונת הר נוף שבירושלים. בנוסף נפצעו באירוע שמונה מתפללים, ארבעה מהם באורח קשה. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. בתום קרב יריות עם שוטרים שהוזעקו לזירת האירוע, נהרגו שני המחבלים. 

שמות הנרצחים: הרב משה טברסקי (59) הי"ד, הרב אריה קופינסקי (43) הי"ד, הרב קלמן זאב לוין (55) הי"ד, הרב אברהם שמואל גולדברג (68) הי"ד. 

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

שני המחבלים הגיעו ממזרח ירושלים, ושניהם קרובי משפחה של אסיר שהשתחרר בעסקת שליט. המפגעים הגיעו למבנה הישיבה - מתחם ובו מספר חדרים - כשהם חמושים בגרזנים, אקדחים וסכינים. מסע ההרג שלהם נמשך במשך כמה דקות, עד שכוחות הביטחון הוזעקו למקום - וירו בהם למוות. לפי הדיווחים, ב-7:01 דווח על הירי בבית הכנסת, וכבר ב-7:08 חוסלו המחבלים, לאחר ששוטרי תנועה הגיעו למקום וניהלו קרב יריות מול המחבלים. 

צפו בתיעוד מהזירה:

"מדובר במתחם ובו כמה חדרים", אמר דובר מד"א, זכי הלר, זמן קצר לאחר תום האירוע המזעזע. "הפצועים היו מפוזרים בחדרים שונים והפרמדיקים שהגיעו למקום התפרסו בשטח והעניקו להם טיפול רפואי ראשוני. הם פונו במהירות באמבולנסים לבתי החולים. בהחלט אפשר להגיד שהמראות שם - נפגעים שמוטלים עם טלית ותפילין עליהם - הם קשים ביותר". 

אחד המתפללים במקום, יעקב עמוס, סיפר בתום האירוע. "תוך כדי תפילת הלחש שמעתי יריות וראיתי מתפלל עם תפילין שרוע על הרצפה. המנוול עקף אותי מימין תוך שהוא צועק 'אללה אכבר' וירה לכל עבר. שלושה אנשים נפלו מיד וראיתי אותו ממשיך לטבוח באנשים".

עד ראייה שנכח בזירת האירוע הקשה סיפר כי המראות שנצפו במקום היו מחרידים ומזוויעים, ואף הזכירו את השואה. "תמונות של יהודים חרדים עטופים בטלית ותפילין, זרוקים על הרצפה לאחר שנטבחו בגרזן", סיפר. "כשפינו את הנפגעים ראינו את הפצועים כשתפילין על היד וכוחות ההצלה מבצעים בהם החייאה. שכונת הר נוף של אתמול היא לא הר נוף של היום. מעולם לא ידענו כזה פיגוע".

עקיבא, פרמדיק של מד"א שהיה מהראשונים להגיע לזירה: "ישב בחוץ בחור עם גרזן שנדקר והיה בהכרה. הוא אמר שבפנים יש מישהו שירה. רצתי לתוך הבית כנסת, היה שם פצוע ירי ששכב על הרצפה. ניסיתי להעניק לו טיפול, משכתי אותו החוצה והחלו לירות לכיווני וברחנו. הפרמדיק השני שבר את הרגל. משכתי את הפצוע תחת מחסה. השוטרים מגיעים והקיפו את הכניסה ואז המחבל יצא בריצה החוצה והם ירו בו. תוך כדי זה אחד השוטרים נפגע, משכתי אותו והתחלתי לטפל בו. זו הייתה ממש תופת של אש".

יוסי ברזני, אחד המתפללים בבית הכנסת, סיפר: "באמצע התפילה נכנסו שני מחבלים בצעקות 'אללה הוא אכבר'. בבית הכנסת נוצרה בהלה, וניסיתי להימלט. בשלב מסוים הגיע אליי מחבל עם סכין, ובינינו הפרידו שולחן וכיסא. נסוגתי לאחור ונמלטתי ממנו, ברחתי החוצה. ברגעים האלה ביקשתי מהקדוש ברוך הוא שיציל אותי. השלתי את הטלית מעליי וברחתי. בדרך החוצה ראיתי מראות קשים וגופות".
רב-פקד א', חוקר זיהוי פלילי שהשתתף בקרב היריות מול המחבלים, סיפר: "הגעתי לכניסה לישיבה והבחנתי בשוטר פצוע ירי ושני מחבלים עם סכיני מטבחיים מגואלים בדם ואקדח רצים לכיוון שלנו. ביצעתי ירי לעברם עד שנוטרלו ואז נכנסתי עם שוטרים נוספים לסריקות בתוך הישיבה. הפיגוע הזה הזכיר לי את הפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני שש שנים".

גם חיים גרטנר, כונן 'צוות הצלה', שהגיע למקום לאחר שקיבל את הדיווח הזדעזע עמוקות. "מיד עם קבלת הדיווח הראשוני, הגעתי למקום יחד עם חברי בארגון. כל מה שקראתי בעבר על מאורעות תרפ"ט – מצאתי בזירת הפיגוע הקשה. אמנם השתתפתי באירועים רבים בירושלים, אך זה הקשה מכולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בצהריים התייעצות ביטחונית מיוחדת לאור הטבח הקשה. "נגיב ביד קשה לרצח האכזרי של יהודים שבאו להתפלל ונקטלו בידי מרצחים שפלים", אמר.

מקום הפיגוע מקום הפיגוע

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מסר: "העיר כואבת ומרכינה ראש ביום קשה זה. מתפללים נטבחו בבית תפילה במרכז ירושלים ברצח נורא באכזריותו. לא נעבור על כך לסדר היום. לא ניתן לטרור לנצח. אני מבטיח לתושבי ירושלים שנמשיך להילחם במלוא העוצמה כדי להשיב את השקט לעיר".

יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, פרסם הודעה: "זה כבר לא אירועים נקודתיים, אנחנו במלחמה. הטבח הנורא במתפללי בית הכנסת בשכונת הר נוף הבוקר לא מותיר לנו ברירה אחרת, אנחנו במלחמה על החיים שלנו. אני קורא לראש הממשלה להתייחס לאירועים האחרונים כמצב מלחמתי לכל דבר ועניין ולצאת למבצע חסר פשרות של חיסול הטרור בירושלים והשבת השקט והבטחון של התושבים. לא עוד התמגנות, לא עוד איפוק, הגיע הזמן לחסל את הטרור הרצחני הזה".

תמונות מזירת הפיגוע הבוקר (צילומים: פלאש 90) תמונות מזירת הפיגוע הבוקר (צילומים: פלאש 90)

כוחות מד"ר בזירה (צילום: דוברות מד"א) כוחות מד"ר בזירה (צילום: דוברות מד"א)

תמונות מהזירה (צילום: דוברות מד"א) תמונות מהזירה (צילום: דוברות מד"א)

ח"כ, אלי ישי: "בירושלים נעשה היום טבח ביהודים עטופים בטליתות ותפילין - מרחץ דמים, רק בגלל היותם יהודים. המראות הן מראות מלחמה שלא היו במחוזותינו זה שנים. בירושלים מתקיימת מלחמה ועל כוחות הביטחון לפעול בהתאם. זו מלחמה בתוך ישראל על המשך קיומה".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג: "הטבח המזעזע הבוקר בזמן תפילת יהודים חפים מפשע, עטופים בטליתותיהם, בבית הכנסת בהר נוף בירושלים הוא מעשה נפשע מסוג החמור ביותר. לבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. אנחנו מתפללים כולנו להחלמתם ומחבקים אותם בכאבם. מדינת ישראל צריכה לבוא חשבון נוקב עם כל מי שמעורב במסע ההרג הזוועתי, ללכוד אותו ולהעניש אותו במלוא החומרה".

תגיות:פיגועירושליםרצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה