חדשות בארץ

היום שאחרי: חזרה לשגרה ושחזור הפיגוע

חודשו התפילות ולימוד התורה בבית הכנסת בהר נוף. צפו בשחזור מסע ההרג של המחבלים. גבאי בית הכנסת: "אנחנו ממשיכים להאמין באמונה שלמה ולהתפלל לבורא עולם. הרוצחים לא מרתיעים אותנו"

אא

 

צפו בשחזור המלא של משה נוסבאום בחדשות הערוץ 2 - מסלול ההרג של המחבלים, מהכניסה לבית הכנסת ועד לתוכו.

 

ביום שאחרי הטבח הנורא בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בהר נוף שבירושלים, ואחרי הלוויותיהם של הקדושים אשר נרצחו על ידי בני עוולה, התפילות והלימוד בבית הכנסת ובבית המדרש חוזרים למסלולם. כבר במקביל ליציאת מסע ההלוויה של נרצחי הפיגוע, עשרות מתפללים נכנסו למקום, והתפללו את תפילת מנחה. כתמי הדם אמנם נוקו ממנו, אך סימני הטבח, היריות והזגוגיות המנופצות, עדיין ניצבים כעדות אילמת וקשה מנשוא. 

המתפללים, בראשם הרב המקובל ר' יעקב עדס, קראו "ה' אלוהינו ה' אחד", וכן פרקי תהלים ופסוקים אחרים. אחד המתפללים, תושב השכונה, סיפר: "לא הייתי כאן הבוקר, אבל זו הקהילה שלי ואני מכיר הרבה מהאנשים שנפגעו. היה לי חשוב להיות כאן ולהראות שאנחנו נמשיך לעשות את שלנו". בנוסף אליו הגיעו יהודים נוספים רבים שאינם מתגוררים בשכונה, אך היה להם חשוב לבוא ולהפגין נוכחות במקום.

מוטי אודרברג, גבאי בית הכנסת, אמר: "אנחנו לא מנהלים את העולם. אנחנו ממשיכים להאמין באמונה שלמה ולהתפלל לבורא עולם. הרוצחים לא מרתיעים אותנו".

למרות החזרה לשגרה, אבל ירד על רחוב אגסי, שבו התגוררו ארבעה מהנרצחים בפיגוע, ושבו שוכן גם בית הכנסת. לאורך כל היום הגיעו לבתי האבלים יהודים רבים שביקשו לסייע במהלך ימי השבעה. אברהם שמואל גולדברג הי"ד התגורר באגסי 12, אריה קופינסקי - אגסי 16, הרב קלמן לוין - אגסי 17 והרב משה טברסקי - באגסי 34. המנוחים השאירו אחריהם ארבע אלמנות ו-24 יתומים. 

ההרוג החמישי, רס"מ זידאן סייף, שנפטר ביום שלישי בלילה מפצעיו, התגורר בכפר ינוח ג'ת. 

גם המכולת השכונתית ברחוב אגסי צברה לא מעט התעניינות. לאחר הפיגוע נפוצה שמועה שלפיה אחד המחבלים עבד במקום, אך בעל המכולת שולל לחלוטין את הטענה, ואומר שאותו מחבל עבד כנראה בשליחויות.

 

תפילת שחרית, הבוקר בבית הכנסת (צילום: עופר תמיר)תפילת שחרית, הבוקר בבית הכנסת (צילום: עופר תמיר)

 

ממשיכים להתפלל, ממשיכים לנצח באמונה (צילום: עופר תמיר)ממשיכים להתפלל, ממשיכים לנצח באמונה (צילום: עופר תמיר)

תגיות:פיגוערצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה