חדשות בארץ

אלי ישי: "אנחנו במלחמת קיום"

"זה היה פוגרום. טבח חסר הבחנה. אויבנו איבדו צלם אדם. זו לא אינתיפאדה - זו מלחמת קיום"

אא

בטור שהתפרסם ב'ישראל היום', מסביר ח"כ אלי ישי (ש"ס) מדוע עם ישראל נמצא במלחמת קיום. "לא צריך להיות אדם דתי כדי לחוש כמה מזוויע רצח מתפללים עטופי טלית ועטורי תפילין", כותב ישי. "לא צריך להיות יהודי כדי להזדעזע מתמונות הסידורים הטבולים בדם בבית הכנסת. די להיות בן אנוש.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"נראה כי אויבנו איבדו את צלם האדם. המראה של אולם התפילה המגואל בדם, הזכיר לי פרקים אפלים בהיסטוריה היהודית העקובה מדם. ההגדרה "פיגוע", אין בה די להגדיר את המעשה. זה היה פוגרום. טבח חסר הבחנה".

ח"כ ישי. מלחמת קיום ח"כ ישי. מלחמת קיום

בהמשך מתאר ישי את צהלות השמחה ברחוב הפלסטיני, כתגובה לטבח, ומכאן, הוא מסביר, מבינים היכן צמחה השנאה הזאת. המפלצות הלא אנושיות שגדלו בסביבה שכל כך מעודדת טרור, לא משאירות מקום של ספק.

לאחר שאבו מאזן השווה את הטבח בבית הכנסת לבין מה שכינה "הפלישות למסגד אל אקצא", כותב ישי: "יצירת המשוואה מעידה שהגינוי היה מן השפה ולחוץ. כאשר אצלנו מתנהל ויכוח סוער סביב דבריו של השר לביטחון פנים, שלא להניח למחבלים לצאת חיים מזירת הרצח, שם בבתיהם של הרוצחים, באוניברסיטאות, בירדן ובחוצות עזה, מחלקים ממתקים לעוברי אורח, וקרובי משפחתיהם מכריזים עליהם כ'שאהדים גיבורים'. גם הקולות בג'אבל מוכבר מכריזים 'יש לנו עוד הרבה צעירים שאין להם מה להפסיד ומוכנים לפגוע ביהודים'".

"זו לא אינתיפאדה, זו מלחמת קיום. פשוטה כמשמעה. 'ועת צרה היא ליעקב וממנה יוושע'". 

תגיות:פיגועאלי ישיירושליםערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה