חדשות בארץ

מסעב יוסף: לצאת למלחמה בעזה

במהלך ביקור בישראל התראיין בנו של ראש חמאס בגדה המערבית: "אל תחכו שחמאס יפתיע אתכם שוב"

אא

מסעב יוסף, בנו של ראש חמאס בגדה המערבית, חסן יוסף, מבקר בימים אלו בישראל. בשנים האחרונות הוא מתגורר בארצות הברית, לשם הגיע כשנאלץ לברוח בתום עשר שנות עבודה עם השב"כ הישראלי, במקביל לניהול לשכתו של אביו.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"כדי להגיע לשלום עם הפלסטינים, על ישראל לצאת למלחמה עם חמאס בעזה - ובהקדם", אומר יוסף בראיון שהעניק לוואלה! חדשות. "אני יודע שזה יישמע לאנשים כמו דיבור מסוכן, מחרחר מלחמה. אבל זה לא נובע מהמניע הזה. כלל לא", הוא מבהיר. "אני אומר את הדברים כי אי אפשר להתמודד עם המציאות רק בדרך של בריחה לפתרונות זמניים. יש לטפל בבעיה של חמאס מהשורש ולעקור אותה אחת ולתמיד. התמודדות צבאית עם חמאס בעזה עכשיו היא עיתוי מושלם. ככל שישראל תחכה ותמתין היא תפגוש אויב מסוכן יותר בעתיד והמלחמה תהיה קשה יותר. זה הזמן ליזום מלחמה נגד חמאס".

"אל תחכו לקיץ שחמאס יפתיע אתכם שוב. תכו בהם בחורף, כשהם לא מוכנים". לדבריו, פתרון בעיית חמאס בעזה, יפתור גם את הבעיות בגדה ועם אבו מאזן, "שנוקט עכשיו בשיטות שמזכירות את ימי האינתיפאדה השנייה ויאסר ערפאת. אלה שזורקים כעת אבנים בירושלים ובקבוקי תבערה ועושים פיגועים חושבים שישראל חלשה. דווקא עכשיו על ישראל להפגין עוצמה, אבל גם אחריות, ולהימנע מפגיעה באזרחים כי זה משרת את חמאס".

הוא נגד כניסה קרקעית לעזה, ונגד הכרזת מלחמה, אלא פשוט בעד לתקוף. "לתת לחמאס לדמם למוות. זו האסטרטגיה שלהם וזו האסטרטגיה שתנצח אותם. צריך ליזום מהלך מפתיע ולפגוע להם בבכירים".

 "אתם לא מבינים כמה אנשים לא אוהבים את חמאס בעזה ואפילו שונאים אותו", אומר מסעב יוסף, "והם חוששים ממאבק ממושך בישראל כי אין להם יכולת עמידה של ממש. לכן צריך למקד מאמץ בהנהגה שלהם ובזרוע הצבאית. להפוך את חייהם של ראשי הארגון לגיהנום. לפוצץ אותם בבתים שלהם, במנהרות, ואני לא מדבר רק על תקיפות מלמעלה. כך הקהילה הבינלאומית לא תצא נגד ישראל וגם התמיכה בחמאס בעזה תרד. במקביל, צריך להעביר כל הזמן סיוע הומניטרי לעזה, כדי שהאנשים שם יבינו שאין כאן כוונה להילחם בעם הפלסטיני אלא בחמאס בלבד".

כשנשאל על האינתיפאדה השלישית, אמר יוסף כי לדעתו על הישראלים להפגין נחישות רבה יותר, לא לפחד, ולהחליט האם הם רוצים לחיות בישראל או מחוצה לה. הוא סובר שאבו מאזן חוזר על טעויות של ערפאת וכי אינו בשל לשיחות. לדבריו, על אף שאבו מאזן יודע שישראל אינה אשמה במצב בעזה, הוא מאשים אותה בכך. אבל מה יהיה כשאיום דאעש יתחיל לפגוע באירופה? הוא לא יוכל לשלוט בקהילה הבינלאומית לנצח. לא יסכימו לקבל שם פיגועים ודיבורים חלקלקים. "בדיוק כפי שקרה לערפאת לאחר 11 בספטמבר".

"עד שאבו מאזן יהיה בשל לשיחות, על ישראל לבצע ניתוח יסודי בעזה ובכך להבהיר גם לאבו מאזן מה הדרך הנכונה. זו הדרך לשלום"

תגיות:ארגון חמאסמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה