חדשות בארץ

נתנאל עראמי נרצח בפיגוע לאומני

המקרה שדווח כתאונת סנפלינג התברר כרצח על רקע לאומני. שלושה חשודים נעצרו בחקירה - ושוחררו. חודשיים אחרי הרצח אומרת אמו בכלי התקשורת: "ניסיונות הטיוח לא יצליחו". האב: "אנו מבקשים מבורא עולם שהאמת תצא לאור". חקירת הרצח עדיין נמשכת

אא

תאונת הסנפלינג התבררה כפיגוע: כך נמסר בהודעה לבני משפחתו. עוד נודע ששלושה חשודים נעצרו במהלך החקירה אולם הם שוחררו. חקירת הרצח נמשכת. 

 לפני כחודשיים פורסם כי נתנאל עראמי ז"ל, 26 נפל למותו מקומה 11. עראמי, ממושב אחיעזר, עבד באתר בנייה בבניין רב קומות בפתח תקווה, בתור מפעיל חברה לעבודות סנפלינג. באותו יום עבד עם הצוות שלו על סגירת פתחי אוורור של חדרי ביטחון בבניין. חבריו לעבודה שסיימו את חלקם, ירדו למטה וחיכו לנתנאל, שעבד בקומה ה-11, מחוץ למתחם. משראו שאינו מגיע, נכנסו לקרוא לו, ואז הבחינו בו כשהוא שרוע על הרצפה.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אחד העובדים סקר את רתמות הסנפלינג אליהן היה עראמי מחובר, וגילה שקצוות החבל קרועים, כאילו מישהו חתך אותם. את המידע הוא העביר למשטרה שהגיעה למקום. יצויין כי במתחם עבדו גם פועלים ערבים שנעצרו באותו יום.

נתנאל עראמי הי"ד. נרצח בפיגוע נתנאל עראמי הי"ד. נרצח בפיגוע

בני משפחתו מתעקשים לכל אורך הימים, מאז נפילתו של נתנאל, שמדובר ברצח מכוון. לדבריהם, נתנאל היה קפדן מאוד בכל הקשור לתחום הבטיחות, ואף הקפיד להסתיר את הכיפה שעל ראשו מפחד הסביבה. הוא נהג לעבוד בצורה הבטוחה ביותר ו"אלוף בעבודת סנפלינג".

על החקירה הוטל צו איסור פרסום, כך לבמשך חודשיים לא היה ברור מה עלה בגורלו. בני משפחתו מתחו ביקורת על המשטרה לפני  מספר שבועות: "הם פשוט פוחדים מהעמקת הסכסוך עם הפלסטינים, ולכן מנסים לטייח. לא ייתכן שאדם ייצא בבוקר לעבודה, ויירצח בדרך הבייתה רק כי הוא יהודי".

ח"כ משה פייגלין (ליכוד), תקף בשעתו את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ': "יש כאן שרשרת ארוכה של אירועים, שבהם המערכות, המשטרה, השב"כ, מנסות לטייח רצח של יהודים ע"י ערבים בסיבות מסיבות שונות. היה כאן רצח שהוא לא פחות מזעזע מקיצוץ הראשים של דאעש".

רצח עראמי, לדברי פייגלין, לא שונה במהותו מחטיפת ורצח שלושת הנערים מגוש עציון. החטיפה הובילה למבצע "צוק איתן", אחרי הרצח הזה מה יהיה? שואל פייגלין. "עכשיו יהיו לנו מהומות, עכשיו עוד פעם נצטרך לבדוק את כל המדיניות של העסקת פועלים ערביים... בוא נטייח, בוא נגלגל את הכדור למישהו אחר".

"האחריות כולה", הדגיש פייגלין, "מוטלת על השר לביטחון פנים. את השר אהרונוביץ היה צריך לגלגל מזמן מכל המדרגות. אני אומר את הדברים בצורה הבוטה והחריפה ביותר. כל ישראלי צריך לשאול את עצמו איך הוא מרגיש מבחינת ביטחון הפנים, ודאי שבאזורים המעורבים, ולהבין שמי שעומד בראש הפירמידה הזו חייב היה לעוף אתמול או שלשום, מזמן".

כאמור, בית משפט השלום בפתח תקווה התיר הבוקר (יום ד') למסור לבני משפחת עראמי הודעה על כך שמות בנם בעת ביצוע עבודות סנפלינג בבניין בפתח תקווה, היה רצח על רקע לאומני.

עוד נודע כי במהלך חקירת הרצח, שאירע בחודש ספטמבר, נעצרו על ידי השב"כ שלושה בני אדם, בחשד כי היו מעורבים בגרימת מותו של נתנאל עראמי ממניע לאומני. השלושה שוחררו לאחר חקירה ארוכה, כך שחקירת הרצח נמשכת.

האב עוזיאל אמר ל- ynet בבכי: "אנחנו שבורים ורצוצים. אנחנו מבקשים מבורא עולם שהאמת תצא לאור. המעמד הזה מצער אותנו. ככל שהזמן עובר הכאב יותר גדול, כמו סרטן בגוף. אנחנו לא יודעים מי נגד מי. אנחנו מבקשים מבורא עולם שיעזור למשטרה להגיע לחקר האמת, הכול מבחינתנו עדיין לוט בערפל".

האם מרים: "על השאלה אם זה לאומני אנחנו מנועים לדבר. יש לנו תחושה שמתייחסים אלינו כמו אזרחים יהודים סוג ב'. כשאנחנו רוצים לדבר סותמים לנו את הפה, אבל חשוב שהציבור יידע מה שאנחנו יודעים. אנחנו רוצים לדעת מה קורה בחקירה, מה מתפתח.אבל אנחנו מוצאים את עצמנו מתחננים לכל פיסת מידע. אין בכוונתנו לשבש את החקירה, אבל לא ייתכן שמשאירים אותנו במבוי סתום".

"חשוב לנו שיפרסמו את הדברים, שכולם יידעו את האמת ויידעו שנתנאל יצא לעבודה ולא חזר, אלא נרצח עקב היותו יהודי. כל סתימת הפיות וניסיונות הטיוח לא יצליחו. נתנו הבטחה לנתנאל לפני שבועיים, כשהיינו אצלו בבית העלמין ביום ההולדת שלו, שלא ננוח ולא נשקוט עד שיימצאו הרוצחים. אנחנו כועסים על זה שאף גורם ממשלתי כמו הנשיא וראש הממשלה לא הגיעו לנחם אותנו ואפילו לא ניחמו בטלפון. את אבו חדר כולם ניחמו, כנראה בשבילם הוא יותר חשוב".

תגיות:מחבליםפיגוענתנאל עראמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה