חדשות בארץ

החל מחצות: כוס קפה בשקל

היכן תמצאו קפה בשקל? בחנויות הנוחות של תחנות הדלק, מחצות ועד 6:00 בבוקר. הטריגר: מאבקה של סגנית שר התחבורה, ציפי חוטבלי, בתאונות דרכים

אא

החל מחצות, הלילה, ימכרו חנויות הנוחות הצמודות לתחנות הדלק אלונית, ילו, מנטה ו-So Good,  כוס קפה במחיר של שקל אחד, בין השעות חצות לשש בבוקר.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אם חשבתם שמדובר ביוזמה צרכנית, או במאבק ביוקר המחיה, מסתבר שטעיתם. מאחורי היוזמה עומד מאבק בתאונות הדרכים, אותו מובילה סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי. לדבריה, 18% מההרוגים בתאונות דרכים נפגעו בשעות הלילה, וכ-17% מכלל התאונות נגרמות בלילה. מחירו הנמוך של הקפה אמור לעודד עצירה להתרעננות, והקונים יקבלו חומר הסברה בנושא נהיגת לילה נכונה, בחסות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

נלחמים בתאונות הדרכים (אילוסטרציה: shuttersock)נלחמים בתאונות הדרכים (אילוסטרציה: shuttersock)

המחיר של הקפה יסובסד על ידי חנויות הנוחות, שיהנו מקמפיין רדיופוני בחסות משרד התחבורה, שם יעודדו נהגים לעצור להתרעננות, וסביר להניח שרובם לא יסתפקו בכוס קפה בלבד.

על סמך מחקרי בטיחות שבוצעו בארץ, עייפות וחוסר עירנות הן הסיבה המרכזית לשיעור הנפגעים הגבוה בתאונות דרכים בשעות הלילה, ובנוסף, נהגים מרשים לעצמם לנהוג מהר יותר משום שאין מכוניות או הולכי רגל רבים. "לכן אני מאמינה", אומרת חוטובלי, "שקפה בשקל הוא המענה הנכון לתאונות מסוג זה. יש פה גם שירות לציבור וגם מענה נכון למלחמה בתאונות בדרכים בלילה".

תגיות:תאונות דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה