חדשות בארץ

צער בעלי חיים? הכלב לא טופל בשבת

הוא בלע רעל, אבל בעליו, שומר השבת, הגיע למרפאה של צער בעלי חיים ללא ארנק. הכלב לא קיבל טיפול

אא

הסיפור אירע בשבת, כשמאיר גדליהו ובני משפחתו חזרו מביקור חברים ומצאו את גור הכלבים שוכב על הרצפה מתבוסס בקיאו ומקציף מהפה. בדיקה מהירה העלתה כי הצליח להשיג בקבוק של נוזל ניקוי חריף שמכיל חמצן פעיל, ולעס אותו. 

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

גדליהו נטל את כלבו שהיה במצב לא טוב, ורץ איתו על הידיים משכונת בקעה, שם הוא מתגורר,  לסניף אגודת צער בעלי חיים בתלפיות, כדי להציל את הכלב.בתור אדם שומר שבת, הוא רץ ללא תיק על גופו, ודאי שלא ארנק. כשהגיע לסניף, גילה שהדבר בעוכריו.

הווטרינר התורן סירב להעניק טיפול לכלב אם לא ישלם במקום את מלוא הסכום. גדליהו ההמום מהאדישות, סיפר ל mynet ירושלים, שם הובא הסיפור: "אמרתי לו: אנחנו אנשים דתיים, אין עלינו כרגע כסף תן לו את הטיפול ואנחנו נחזור במוצאי שבת ונשלם כמה שצריך. הוא אמר 'אין דבר כזה – אני לא בודק אם לא משלמים'".

לא טופל בשבת (אילוסטרציה: shutterstock)לא טופל בשבת (אילוסטרציה: shutterstock)

בעל המקרה הוסיף כי הגור טופל מספר פעמים באותה מרפאה, ותמיד שילם את מלוא הסכום כנדרש. הוא גם הציע להשאיר במקום את הכלב, עד שיביא כסף. לבסוף נמצא וטרינר פרטי שהציל את הכלב - שסובל מכוויות פנימיות וכוויות בפה.

תגובת צער בעלי חיים כפי שהובאה ב mynet: "המרפאה של האגודה לצער בעלי חיים ירושלים מטפלת מדי יום בבעלי חיים במצוקה, פצועים וחולים, וכאלה שננטשו או שגדלו ברחוב.

לא פעם אנו נתקלים בבלבול שקיים בקרב הלקוחות שלנו אשר סבורים כי המרפאה מסובסדת על ידי המדינה וכי הטיפול בבעלי החיים הפרטיים שלהם אינו כרוך בתשלום.

לצערנו לא אלה פני הדברים – העמותה שלנו מתקיימת בעיקר מתרומות ובסיוע מתנדבים, ובקושי מצליחה להחזיק את ראשה מעל המים.

על מנת להמשיך בפעילות המרפאה, אין אנו יכולים להרשות לעצמנו לוותר על תשלום עבור הבדיקות הרפואיות והפרוצדורות אשר מבוצעות בה.

קרה לא פעם שמגיעים אלינו לקוחות בחירום במהלך שבתות וחגים שמבקשים לטפל בחיה ללא תשלום במקום ממניעים דתיים. כל מקרה כזה נבחן לגופו, ולעתים קרובות אנו מגיעים לפשרה כמו השארת פיקדון כלשהו וביצוע התשלום בצאת השבת או החג.

הווטרינר התורן שקיבל את הלקוחות התרשם כי הכלב אינו במצב של סכנת נפשות. על אף זאת היינו שמחים לבצע בדיקה לכלב אילו היינו מגיעים לעמק השווה עם הלקוחות בעניין התשלום, אך התנהגותם מנעה זאת". 

תגיות:שבתכלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה