העוצמה שיש בעידוד התלמידים

על עוצמתו של עידוד התלמידים, ועל ההשפעה שיש לנו ההורים והמורים בעצם אמירת מילה טובה לכל תלמיד ותלמיד - במאמר שלפנינו

אא

אחד הכלים המרכזיים בחינוך ילדים/תלמידים שמגביר את המוטיבציה של התלמידים ללמוד ולשפר את התנהגות שלהם  זה הכלי הפדגוגי הנקרא – עידוד, למצוא נקודות טובות בכל תלמיד ולעודד כל אחד ואחד  על נקודות החוזק שלו.

 על עוצמתו של עידוד התלמידים, ועל ההשפעה שיש לנו ההורים והמורים בעצם אמירת מילה טובה לכל תלמיד ותלמיד - במאמר שלפנינו.

ואתחיל בסיפור אישי, בימי "בין הזמנים" אב, הלכתי עם משפחתי לפוש מעט בפארק הלאומי ברמת גן, בצמוד לפארק ישנה חווה לרכיבה על סוסים, אני ובני משפחתי עמדנו מן הצד והתבוננו כיצד מאלפים ומלמדים סוסים לדלג מעל משוכות בגבהים שונים.

בעוד אנו עומדים ראינו סוס עיקש שסרב לקפץ מעל משוכה אף שהייתה די נמוכה, המדריך המאמן ניגש לסייע לרוכב הצעיר והחדש ואמר לו: "אם אתה רוצה שהסוס יישמע לך וידלג מעל משוכות, אפילו גבוהות - עליך לעודד אותו וכל פעם שהסוס יקפוץ מעל משוכה קטנה או יתאמץ עליך ללטף אותו בצווארו ולומר לו: "מצוין , נפלא , נהדר- רק ככה יואיל בטובו  ´האדון הסוס´ להתאמץ ולקפוץ מעל המשוכות".

אני ראיתי את כל המחזה הזה ונדהמתי: "תראו מה זה, הרי אין בהמה יותר מגושמת כמו הסוס ובכל זאת כדי לאלפו ולהביאו לידי מאמץ יש ללטף אותו ולומר לו מילה טובה".

 אנחנו המורים המחנכים תלמידים או הורים המגדלים ילדים האם לא מוטל עלינו גם לחנך את תלמידנו, ילדינו ולעודד אותם ע"י ליטוף ומילה טובה?

האם אין אנו צריכים ללמוד את העקרונות של אומנות העידוד כיצד לעודד את ילדינו, כיצד לומר להם מילה טובה  ובכך לגדל אותם בצורה בריאה וטובה?

מחקרים מגלים שתינוקות שקיבלו יניקה מהאם גדלו בצורה בריאה בנפשם וברוחם יותר מאשר תינוקות שקיבלו את מזונם בחודשים הראשונים לחייהם דרך חלב מלאכותי המהווה תחליף לחלב האם, ואף שהערך התזונתי הינו שווה.

וזאת בגלל שהאם בזמן שמניקה את התינוק היא מלטפת אותו ומדברת אליו ובזה היא מחזקת את חוסנו הנפשי והרגשי של הילד.

הכותב הנו מחנך, מאבחן דידקטיB.A) ) ומרצה  במכללה

 

תגיות:עידודתלמידיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה