חדשות בארץ

חשש בצה"ל: חמאס משקם מנהרות

בסוף השבוע דווח על ירי מהרצועה - צה"ל הגיב. חמאס מחזק תשתית מנהרות: הסלמה או מצוקה?

אא

בסוף השבוע דווח על ירי מכיוון עזה לעבר ישראל. בצה"ל הגיבו מצדם בירי לעבר מתקן של חמאס. במערכת הביטחון הישראלית מודאגים מהאפשרות שחמאס שב לחדש את בניית המנהרות ברצועת עזה. "חמאס מרים את הראש במטרה לשקם תשתיות", אומר בכיר בצה"ל. "האימון שהתקיים בשבוע שעבר ברצועה, לצד השיגורים הרבים לים והיציאה למפגני רחוב- לא מזכירים את התנהגות חיזבאללה ביום שאחרי מלחמת לבנון השנייה".
הערכות בישראל אומרות כי אין כוונה להסלים את המצב, אלא לאותת על מצוקה, לאחר שרוב הכסף שהובטח לשיקום הרצועה, לא הועבר. דיווחים מתוך עזה מבהירים כי מדובר בשיקום תשתיות שצה"ל הרס בצוק איתן, ולא בהקמת תשתיות חדשות.
אומנם מצרים מסייעת בעניין הריסת מנהרות, ואף פעולת למניעת חדירת חומרים לרצועה, אולם חמאס מצליחים בדרכים לא דרכים להבריח חומרים.
הבוקר (ראשון) זיהה כוח של חיל הים, כלי שיט פלסטיני שחורג מהתחום המותר לדיג באזור הצפוני של חופי רצועת עזה. הכוח ירה באוויר ולאחר מכן פתח באש לעבר קרבת כלי השיט. בשבוע האחרון נרשמו יותר מ-20 מקרים מסוג זה.

חמאס משקם מנהרות בעזה. קריאת מצוקה או כוונה להסלמה? צילום: פלאש 90חמאס משקם מנהרות בעזה. קריאת מצוקה או כוונה להסלמה? צילום: פלאש 90

 

 

תגיות:חמאסמבצע צוק איתןאיום המנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה