חדשות בארץ

ליברמן: לא מוטרד מפינוי יישובים

בכנס סגור נשמע שר החוץ, אביגדור ליברמן, מביע דעות שמזוהות עם השמאל: "לא מוטרד מפינוי יישובים"

אא

הקלטות מכנס סגור במועדון העסקי-אקדמי באוניברסיטת תל אביב, נחשפו בעיתון "הארץ", בהם נשמע שר החוץ, אביגדור ליברמן, מביע דעות זהות לעמדות השמאל, כולל אפשרות של עקירת יישובים.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ליברמן תוקף גם את נתניהו וגם את הרצוג, אך לא נשמע ימני החלטי, אלא עם נטיה לעמדת שמאל מובהקת. לדבריו, ללא הסדר מדיני, יחסי ישראל עם האיחוד האירופי - ידרדרו, והכלכלה תיפגע קשות. "תראו מה קורה עכשיו לרוסיה", אמר ליברמן. "אם לא ניזום - נגיע לצונאמי מדיני".

שובר לשמאל? (צילום: פלאש 90) שובר לשמאל? (צילום: פלאש 90)

"צריך לשם סוף פסוק לכל אותם ויכוחים ולהגיע להסדר עם כל הסביבה שלנו", אמר ליברמן. "ברגע שנגיע להסדר אזורי - נוכל להקצות יותר משאבים למחקר, פיתוח וטכנולוגיה – ואז נעבור גם את שווייץ".

שר החוץ טוען שהגישה של נתניהו והרצוג היא מוטעית ולא יעילה, לעומת הגישה שהוא מציג, שהיא הנכונה יותר, לדבריו. "אני לא רוצה מדינה אחת לשני עמים. אני רוצה מדינה יהודית חזקה. יש את מה שמציגה מפלגת העבודה - הסדר עם הפלסטינים בכל מחיר. אין דבר כזה בכל מחיר. אין דבר כזה הסכם רק עם הפלסטינים. אני מדבר על הסדר אזורי כולל – פלסטינים, מדינות ערב וערביי ישראל".

גושי ההתיישבות, לדברי ליברמן, צריכים להישאר תחת ריבונות ישראלית. "אבל ברור לכולם שיהיה צורך לעשות חילופי שטחים", הוא אומר. "זה חלק מהפתרון שנראה... נצטרך לפנות יישובים בודדים. את גוש קטיף פינינו. בקטע הזה יש פתרונות... אני פחות מוטרד מזה".

תגיות:בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה