חדשות בארץ

הביקורת על תנ"ך 929 מחריפה: "שפה פרובוקטיבית וגסה"

אחרי ביקורת מצד רבנים מהמגזר החרד"לי, ישנה ביקורת גם מחוגים ליברליים: "הביקורת מוצדקת"

אא

אחרי הרב ברוך אפרתי, שביקר בתוקף את תוכנית "תנ"ך 929", בעקבות תכנים כפרניים שהיא מכילה, וכתב על הציונות הדתית שאיבדה את הכיוון, גם אנשים מהחוגים היותר ליברליים של הציונות הדתית מצטרפים לביקורת, על אף שבשנים האחרונות הם אלו שפעלו להנגשת לימודי התנ"ך לכלל הציבור.

הרב אמנון בזק, מבכירי מלמדי התנ"ך, תוקף את התוכנית וטוען כי היא פוגעת בערכי התנ"ך. הרב בזק אומר כי הלך לבדוק את התוכנית לאחר הביקורת הקשה מצד הרבנים החרד"לים, ולדבריו, הם צודקים. "האתר מביא במסגרת לימוד פרק יומי קבוצה של מאמרים קצרים, שחלקם טובים ומעניינים, אך חלקם הלא-מבוטל כולל דברים השמים ללעג ולקלס את דמויות התנ"ך ואת סיפוריו בשפה פרובוקטיבית וגסה", כתב.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד הוסיף על דבריו, כי "חיבור עם ישראל כולו לתנ"ך הוא מגמה רצויה עד מאוד, ודווקא משום כך ההחמצה שיש באתר במתכונתו הנוכחית ממש מצערת: ניתן היה בהחלט להסתפק  באותם מאמרים המבטאים את החיבור של המסרים החשובים של התנ"ך לחיינו, את העושר הספרותי הנפלא הטמון בו, את ההתייחסות לריאליה, לגיאוגרפיה ולהיסטוריה של התנ"ך, בשפה השווה לכל נפש, מבלי להזדקק לקריצה לז'אנר תקשורתי זול ומבלי לוותר על הכבוד לתנ"ך, המאפיין את רוב רובו של הציבור בישראל".

תגיות:תנ"ך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה