חדשות בארץ

תוצאות הפריימריז בעבודה: יחימוביץ' מובילה

ארבע נשים מובילות ברשימה של העבודה. איתן כבל בסוף העשירייה. מי הח"כים שהפתיעו?

אא

הפריימריז שהתקיים אתמול (שלישי) במפלגת העבודה, הוביל לתוצאות מפתיעות. הרשימה שנבחרה מובילה את העשיריה הראשונה עם ארבע נשים. ח"כ שלי יחימוביץ', שהפסידה בשנת 2013 ליצחק בוז'י הרצוג את הנהגת המפלגה, זכתה במקום הראשון בפריימריז. אחריה נבחרו סתיו שפיר, איציק שמולי, עמר בר לב, מירב מיכאלי, איתן כבל ומיקי רוזנטל.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

שיעור ההצבעה עמד על 58.9% לעומת 57.7% לפני כשנתיים.

המאוכזב של הרשימה הוא ח"כ איתן כבל, שכיהן כיו"ר מטה הבחירות של המפלגה, וידורג במקום האחרון בעשירייה. הוא בירך על התוצאות ואמר כי "המטרה היא להתאחד מאחורי היו"ר יצחק הרצוג ולהוביל יחד למהפך שיביא לקץ שלטון נתניהו. יש לנו נבחרת מצוינת ומגוונת שבוחרי העבודה יכולים להתגאות בה". אולם לא יכול היה להסתיר את אכזבתו, לאחר שהסתמן תחילה כמי שיש בכוחו לנצח את הפריימריז: "אני שואל את עצמי איך זה קרה, אני מאוכזב, ודאי. העשייה שלי מדברת בעדי אבל זה לא רלוונטי. לא אשחה בשלולית של דמעות".

יחימוביץ' מובילה (צילום: פלאש 90)יחימוביץ' מובילה (צילום: פלאש 90)

סתיו שפיר ואיציק שמולי שהובילו ב-2011 את המחאה החברתית, נכנסו לכנסת רק בבחירות הקודמות, ומדורגים כעת במקומות רביעי וחמישי. שפיר התבלטה במאבקיה על שקיפות בוועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי ובמלחמת החורמה שהנהיגה נגד העברות הכספים הנסתרות גם לאחר ההצבעה על תקציב המדינה ואישורו. שמולי הוביל מאבקים כלכליים חברתיים כמו המלחמה בניתוק מים לחייבים וכן יצא נגד ביטול ביטוח סיעודי קבוצתי.

ממטה ההסברה של הליכוד נמסר בתגובה: "מפלגת העבודה בחרה רשימת שמאל מובהקת. אזרחי ישראל צריכים לבחור מי ישמור בנחישות על חוסנה מול האיומים והאתגרים הניצבים בפנינו - ממשלת שמאל או ממשלת ליכוד חזקה, אחראית ומנוסה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו".

תגיות:בחירותפריימריז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה