חדשות בארץ

פלסטינים חמושים יאבטחו את הקונסוליה האמריקאית

עובדי הביטחון היהודים מתלוננים על יחס מפלה. עובדים פלסטינים נשלחים לאימונים קרביים, וישאו נשק במרכז ירושלים ויו"ש. והיועץ של הקונסול? פלסטיני שישב בכלא בגין השתייכות לפת"ח

אא

האם הקונסוליה האמריקאית בישראל מפלה עובדים יהודים לעומת פלסטינים? לפי דיווח ב'ידיעות אחרונות', מאז כניסתו של הקב"ט דן קרונין לתפקיד, לפני כשנה וחצי, חל שינוי לרעה ביחס כלפי עובדים. שבעה מאבטחים ישראלים פוטרו לעומת פלסטיני אחד.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

כעת הגישו שלושה מאבטחים ישראלים מכתב התפטרות בעקבות תוכנית הקונסוליה להעסיק 35 מאבטחים פלסטינים חמושים ממזרח ירושלים, העוברים בימים אלה אימוני ירי ביריחו, במתקן שבו מתאמנים מנגנוני הביטחון הפלסטינים. חלק מהמאבטחים אף הוטסו לאימונים בארצות הברית. הם ישמשו כליווי שיירות של דיפלומטים אמריקאים בשטחי יהודה ושומרון, ובסיס היציאה שלהם יהיה בקונסוליה במערב העיר וכן בשישה מתקנים נוספים ברחבי העיר השייכים לקונסוליה, חמישה מהם במערב העיר.

מתחם הקונסוליה האמריקאית ברחוב אגרון, ירושליםמתחם הקונסוליה האמריקאית ברחוב אגרון, ירושלים

התנהגותו של קרונין מבטאת הפרת הסכם בין הקונסוליה לבין ממשלת ישראל, משנת 2011, לפיו רק יוצאי יחידות קרביות בצה"ל המועסקים על ידי הקונסוליה, יורשו לשאת נשק. אולם אצל קרונין, כפי שמדווחים עובדים, החוק בישראל הוא בגדר המלצה בלבד.

בנוסף, מדווחים עובדים ישראלים, חלק מהמאבטחים הפלסטינים המועסקים במקום, נעצרו בעבר לאחר שיידו אבנים, או קרובי משפחה של מורשעים בפעילות חבלנית עוינת. "קרונין מקים למעשה מיליציה חמושה של פלסטינים בקונסוליה", הם אומרים. "מכשירים אותם בנשק, בקרב מגע ובנהיגה טקטית. יש פה חוסר אחריות. מי מבטיח שנשק כזה בידיים של פלסטינים לא יזלוג לטרור?"

הקונסוליה מרבה להסתובב באזורים פלסטיניים, ולמעשה מתנהגת כקונסוליה במדינת פלסטין. היועץ הבכיר ביותר לקונסול הכללי הוא איברהים דלאלשה, פלסטיני שישב בכלא הישראלי בגין השתייכות לפת"ח. עובד נוסף הוא קרוב משפחה של אחד ממנהיגי החמאס בירושלים, מוחמד חסן אבו טיר, שישב כמה פעמים בכלא הישראלי.

הקונסוליה מסרה בתגובה: "לקונסוליה הכללית של ארה"ב בירושלים יש אמון מלא במקצועיות של הסגל שלה. אנו לא דנים על ביטחון במשלחת הדיפלומטית שלנו אבל מציינים שיש הרבה אי דיוקים בדברים. בנוסף, אנו מתאמים את עבודתנו עם הרשויות המקומיות בצורה מלאה ושוטפת".

תגיות:פלסטיניםאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה