בריאות ותזונה

שתל חדש ישדר למוח כיצד לגרום לגוף לרדת במשקל

לא מצליחים לסתום את הפה? סובלים מסיבוכים בריאותיים כתוצאה מהשמנת יתר? אולי יש פתרון חדש: אושר לשימוש שתל אלקטרוני שישדר למוח את התנאים הנכונים לירידה במשקל

אא

מה לא ניסינו כבר בדרכנו אל הדיאטה הבאה? מלחמה במשקל הפכה להיות פופולארית ותעשייתית, לאור ממצאי המחקרים בשנים האחרונות שמעידים כי השמנת יתר מקצרת חיים. אלא שלא כל בן אדם מצליח לאמן את מוחו לירידה במשקל, והאמצעים שנוצרו בשוק - אינסופיים, ובעיקר אינם מבוקרים, ופותחים פתח לגלגול כספים על חשבון הצרכן המסכן שבאמת מנסה את כוחו בהענקת בריאות ומראה נכון לגופו.

מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר לשיווק שתל אלקטרוני שיהווה פריצת דרך במלחמה בהשמנה. שליחת אותות חשמליים למוח שיגרמו להרזייה. באמצעות מערכת העצבים שולט השתל החדש, Maestro Rechargeable, בתחושת השובע. הוא מושתל בניתוח לתוך חלל הבטן, ושולח אותות חשמליים המתערבים בפעילותו של עצב ה"ואגוס", המסמן למוח שהקיבה מלאה. את השתל מטעין המטופל, והרופא יכול לכוון ולשלוט בו מבחוץ. הצפי: הורדה של כ-10% ממשקל הגוף.

במשך 12 חודשים נערך הניסוי על קבוצת אנשים שהצליחו להשיל ממשקלם 8.5 ק"ג יותר מקבוצת הניסוי שנשלחה למשטר דיאטה ללא השתל. החברה קיוותה להשיג תוצאות מרשימות יותר, אך חברי ה-FDA החליטו שהתוצאות מספיק מרשימות בשביל לשווק את השתל, שאושר לשימוש מגיל 18 ומעלה, לאנשים שלא הצליחו בתוכניות דיאטה, ומסת ה-BMI שלהם היא 35 עד 45 - השמנת יתר קיצונית, ואם הם סובלים מסיבוכי ההשמנה, כמו מחלת כלי דם או סוכרת. במהלך הניסוי דווחו תופעות לוואי שכללו בחילות, כאב, הקאות או סיבוכי ניתוח ההשתלה, שכללו דימום וזיהום.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמחצית מהישראלים סובלים מעודף משקל, השמנה או השמנת יתר. גברים סובלים מעודף משקל יותר מנשים, ושכיחות השמנת היתר גבוהה יותר בקרב מעמד סוציואקונומי נמוך. למעלה ממחצית מהאוכלוסייה מעוניינים לרדת במשקלם - רובן נשים. עד כה, חברות הביטוח לא מעוניינות לרוץ ולבטח את המוצר החדש, על אף שאושר כבר לשימוש.

תגיות:ירידה במשקלדיאטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה