חדשות בארץ

מתיחות בצפון: סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון

חיילים מטעם האו"ם מדווחים על הפרת הסכם בין ישראל לסוריה, וחיזבאללה מבטיח נקמה על ההתנקשות בקוניטרה שם נהרג ג'יהאד מורנייה

אא

אמש (שני) דיווחה רשת "סקיי ניוז" כי המתיחות בצפון עולה מדרגה. סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון. "אנחנו ערוכים ודרוכים לכל התפתחות ומוכנים ליזום או לפעול ככל שיידרש", אמר האלוף בני גנץ. ההתפתחויות האמורות, הן השלכות של תקיפת ישראל שיירת מכוניות של בכירים בארגון חיזבאללה בסוריה, בה נהרגו לפחות שישה פעילים, ביניהם רב המרצחים, ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל בשנת 2008.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

חיילי כוחות שמירת השלום של האו"ם המוצבים ברמת הגולן, באזור גבול ישראל-סוריה, טענו כי לפני התקיפה נראו מטוסים ללא טייס מצדו הישראלי של הגבול. "מדובר בהפרה של הפסקת האש בין סוריה לישראל שנחתמה ב-1974", אמר דובר הכוח, והבהיר שהם מדווחים על כל הפרה. האו"ם קרא לשני הצדדים לנהוג באיפוק.

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: פלאש 90)

גורמים בחיזבאללה הבהירו דרך כלי התקשורת כי התגובה על ההתנקשות בקוניטרה תגיע בעוצמה, אם כי לא ברור מתי. הם לוקחים את הזמן כדי לשקול דרך פעולה.

מוקדם יותר אישרה איראן כי בין ההרוגים האיראניים נמצא גנרל בכיר במשמרות המהפכה, שזוהה בשם עלי מוחמד אללה-דאדי. לפי הדיווחים, היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה, שכוונו בעיקר נגד קבוצות מורדים.

תגיות:מתיחותכיפת ברזללבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה