חדשות בארץ

כוננות בצפון: המקלטים סגורים - המפתחות בכיס

קולות ירי משטח לבנון, איומים מצד איראן וחיזבאללה - לא תורמים לשקט של תושבי הגזרה הצפונית. השגרה ממשיכה, אבל המקלטים מוכנים לשימוש מיידי. בוצעו תרגילי חירום ורענון נהלים

אא

תרגילי חירום נערכים בימים אלו בערי הצפון והגליל. ביניהם תרגול ירידה למקלטים, רענון נהלים ועוד. החששות בעקבות התקיפה בקוניטרה, שמיוחסת לישראל, שם נהרגו בין היתר ג'יהאד מורנייה וקצין איראני, התגברו לאחר שמפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי על ישראל לצפות ל"ברקים הרסניים". באיומיו הבהיר ג'עפרי כי ההתמוטטות קרבה ובאה על ישראל. "ישראל כבר הרגישה בעבר מה קורה כשאנחנו כועסים", איים הבכיר האיראני. "הפשע בקוניטרה מדגיש כי אסור להתרחק מזירת הג'יהאד".

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

אתמול (שלישי) הוקפצה כיתת כוננות במטולה, לאחר שירי נשמע מכיוון שיירה שנעה בשטח לבנון וגרמה למתח ביישובים הסמוכים. בבתים רבים התלבטו האם להשכיב את הילדים לישון בחדרי ביטחון. מבחינת הצבא, ההנחייה לתושבים היא לשמור על שגרה.

כוחות צה"ל בצפון, היום (צילום: פלאש 90)כוחות צה"ל בצפון, היום (צילום: פלאש 90)

"הסתובבתי היום בעיר וראיתי את התושבים בפעילות רגילה, חיים את חייהם", אמר ניסים מלכה, ראש עיריית קרית שמונה. "מי שנמצא כרגע בבונקר וחושש הוא נסראללה - ולא אנחנו. אני קורא לתושבים להמשיך בשגרה. לקיים אורח חיים רגיל, אך להיות ערניים".

"המקלטים עדיין סגורים אבל הולכים עם המפתחות בכיס, על כל צרה שלא תבוא", אמר יו"ר הוועד במושב מרגליות, איתן דווידי. "התחושה שלנו היא שחיזבאללה לא רוצה לפתוח עכשיו עוד חזית. הוא עסוק מדי בסוריה".

אתמול אחר הצהריים אמר בכיר ביטחוני ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל לא התכוונה לפגוע במוחמד עלי אללה דאדי, הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה בסוריה.

תגיות:צפוןמתיחותחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה