חדשות בארץ

יו"ר "כולנו", משה כחלון: "לעולם לא אהיה נגד החרדים"

"בחיים לא אשב בממשלה שתגיד שחרדים לא איתנו". את הדברים אמר בראיון במהדורה המרכזית של 'קול ברמה'

אא

אמש (רביעי) התקיים ברדיו "קול ברמה" ראיון עם יו"ר מפלגת "כולנו", שם הצהיר כי לא יהיה נגד חרדים.

"אני באופן אישי אדם מאד מסורתי ומאד קרוב לדת", אמר למשה גלסנר במהדורה המרכזית. "לומר לך שאני חרדי? התשובה היא לא. לומר לך שאני אתן לפגוע בחרדים? התשובה היא לא. מהניסיון אפשר לראות את זה. פגיעה בדת לעולם לא תהיה במקום שאני נמצא. ולא בגלל שאני חרדי, כי אני יהודי. ואני חושב שצריך לשמור על המדינה הזאת כמדינה יהודית... אני לא אתמוך בסנקציות פליליות..."

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

כחלון מבטיח לפעול למען יציבות כלכלית וביטחון בתעסוקה עבור כלל האוכלוסייה, ובכלל, לעזור לשפר את איכות החיים של כולם.

"אני חושב שהעשירים הגדולים גם ייהנו מרפורמות וגם ייהנו משיפורים בחיים שלהם", אמר כחלון. "ברגע שאנחנו נפרק את מנהל מקרקעי ישראל ונוזיל את הדיור, ודיור זה ממחוללי העוני הגדולים ביותר שיש, אדם שאין לו דירה, לא יהיה לו חינוך ואין לו תרבות ולא תהיה לו שום אפשרות להתפתח ולהתרחב כי הוא כל הזמן, הראש שלו, מה יהיה עם הדירה כי אין את הארבע קירות לו ולילדיו. לכן, כשנטפל במוקדים האלה, מחוללי העוני, מה שנקרא – כשנייבש את הביצה, היתושים כבר ימותו".

משה כחלון (צילום: פלאש 90)משה כחלון (צילום: פלאש 90)

בראיון אמר כחלון כי על אף העובדה שאין במפלגתו חובשי כיפות, קו המפלגה מסורתי ושומר על ערכי היהדות: "לא היה אדם שהתאים לקריטריונים שרצינו. יש הרבה אבל כנראה לא הגיע אלינו. באופן עקרוני אני לא רואה קשר בין הדברים, כמה שינסו לקשור, זה ממש לא קשור: לא צריך להיות עני כדי לטפל בעניים ולא צריך להיות דתי וחובש כיפה כדי לשמור על מדינה יהודית".

"איפה שאני אהיה", התחייב כחלון, "ואהיה בעזרת השם, יהיו לי מספיק מנדטים והרבה, לא יהיו פסילות. אין דבר כזה! לא יהיו פסילות. אני בחיים לא אשב בממשלה שתגיד שחרדים לא איתנו. לא יהיה דבר כזה. ועוד פעם, בגלל שאני מאמין בזה ולא בגלל שאני מחפש איזה קול של מישהו כזה או אחר. החרדים, אני לא יודע כמה הם יתמכו ב"כולנו" אבל זה לא משנה. אני לעולם לא אעשה את זה ותמיד היו לי שותפים חברתיים ביחד, לאורך כל הדרך, יש לי הערכה גדולה מאד למנהיגות החרדית, גם הפוליטית וגם הרבנית. זה אני, פה, לא משהו חדש. בעניין הזה אין משהו חדש".

 "אני לא אהיה לעולם נגד החרדים", סיים כחלון את השיחה.

תגיות:משה כחלוןחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה